زندانیان جرایم مالی و کیفری در سقز یک هفته به مرخصی می روند

سرویس کردستان- دادستان سقز در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: به زندانیان دارای جرایم کیفری و مالی یک هفته کامل مرخصی داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، علیرضا رضا پور با اشاره به شیوع گسترده کرونا در سطح جامعه و امکانات محدود بهداشتی و درمانی برای مقابله با این بحران، افزود: با متولیان و برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا در این شهرستان برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

او ادامه داد: شهروندان سقزی با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای کاهش و قطع زنجیره انتقال این بیماری منحوس همکاری لازم را داشته باشند.

رضاپور ضمن تدکر جدی به برگزارکنندگان مراسم های فاتحه خوانی، عروسی و اجتماعات گسترده، افزود: با توجه به مصوبات ستاد کرونای شهرستان، در صورت برگزاری با متولیان این مراسم قاطعانه براساس قوانین تهدیدکنندگان بهداشت عمومی و انتشاردهندگان بیماری های واگیردار برخورد می‌شود.

او با اشاره به شرایط سخت کاری کادر درمان و پزشکان، از کمپین های مردم نهاد، انجمن ها، خیران و فعالان مدنی درخواست کرد برای مقابله و پیشگیری از کرونا در تهیه وسایل حفاظت شخصی و ضدعفونی کمک حال کادر درمان بوده و نیازمندان را یاری کنند.

دادستان سقز به موضوع فروش زمین های حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: واگذاری، تفکیک و قطعه بندی اراضی فاقد کاربری مسکونی و خارج از محدوده شهری ممنوع است و هر گونه تبعات حقوقی و عواقب ناشی از آن بر عهده تعاونی ها و مالکین خواهد بود.

او اضافه کرد: به عوامل و دست اندرکاران واگذاری و تفکیک زمین های خارج از محدوده تذکر داده شده و تبعات حقوقی این معاملات متوجه، طرفین معامله و مشاورین املاک است.

رضاپور همچنین از شهروندان خواست از خرید زمین های خارج از محدوده و با وضعیت نامعلوم خودداری و قبل از این کار از مراجع قانونی همچون شهرداری و راه و شهرسازی استعلام کنند.

کد خبر 304041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha