حمله ترکیه به اقلیم کردستان حمله به همه کردها است

سرویس ترکیه - رئیس حزب دموکرات کردستان ترکیه (PDK-T) در اظهاراتی با اشاره به حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان این حملات را یک اقدام علیه تمام کردها قلمداد کرد.

به گزارش کردپرس، مهمت امین کارداش، رئیس حزب دموکرات کردستان ترکیه (PDK-T) در اظهاراتی با اشاره به حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عنوان کرد: «حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان حمله به تمام کردها است. هر چه سریعتر باید در برابر این حملات اقدامات مدنی و دموکراتیک آغاز شود. یکی از مهمترین دلایل حملاتی که امروزه علیه کردها آغاز شده است تلاش هایی است که در چارچوب اتحاد کردها صورت می گیرد. نمی خواهند به ایجاد اتحاد در میان کردها اجازه بدهند».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، کارداش در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که پیش از این در اظهاراتی اقدام به تهدید شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) کرده بود، در واقع هدف از این تهدید این شورا نبود. به همین دلیل است که کردها بعد از این باید پشت به هم بدهند. اگر این گونه باشد جهان به یکی بودن کردها باور خواهد کرد. توافق ENKS با احزاب اتحاد میهنی کرد برای تمام کردها یک افتخار و موفقیت بزرگ است. اگر چه تا کنون آسیب های زیادی به کردها وارد شده است ولی هنوز هم دیر نیست. اتحاد کردهای سوریه یک وضعبت قابل شناسایی به کردستان سوریه اعطا خواهد کرد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 304003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha