تاکید فواد حسین بر مخالفت قاطع عراق با دخالت خارجی در امور داخلی این کشور

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق در دیدار با سفرای کشورهای آسیا، آمریکای لاتین و استرالیا، بر مخالفت قاطع کشورش با دخالت خارجی در امور داخلی خود تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، وزارت امور خارجه عراق بعد از ظهر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فواد حسین، وزیر خارجه دولت جدید این کشور در چارچوب توجه به بررسی مسائل مشترک مورد اهتمام همگان، با سفرا و کارداران سفارتخانه های کشورهای آسیا، آمریکای لاتین و استرالیا در بغداد تشکیل جلسه داده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، فواد حسین در دیدار با سفرا و کارداران مذکور ضمن تاکید بر تعهد کامل دولت عراق نسبت به ادامه تلاش های خود در رویارویی با چالش های مختلف و پشت سر گذاشتن آنها، خواهان در پیش گرفتن اصل گفت و گو برای پایان دادن به بحران های پیش روی منطقه بدون دخالت در امور داخلی کشورها شد.

وزیر خارجه عراق با بیان این که تقویت روابط با جهان و گشودن چشم اندازهای همکاری در راستای تحقق منافع مشترک از جمله اولویت های دولت جدید فدرال به شمار می آید، مخالفت قاطع کشورش با دخالت در امور داخلی خود را نیز مورد تاکید قرار داد.

حسین ضمن تاکید بر تلاش دولت دولت مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید عراق برای اصلاح سیستم اقتصادی در اشاره به فراخوان گشودن درهای سرمایه گذاری در این کشور، خاطر نشان ساختن که دیدار با سفرا و کاردانان سفارتخانه های کشورهای آسیا، آمریکای لاتین و استرالیا برای تبادل نظر و دیدگاه در مورد تقویت روابط دیپلماتیک و پشتیانی از همکاری با شرکا است.

کد خبر 303628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha