راه‌حل مشکلات اقلیم کردستان در تعطیلی پارلمان نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان اتحاد اسلامی در پارلمان کردستان تاکید کرد که پارلمان در حال حاضر تعطیل شده با این حال تعلیق، توقف فعالیت و تعطیلی آن راه حل مشکلات نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری شارپرس، ابوبکر هلدنی، نماینده اتحاد اسلامی کردستان (یه‌کگرتوو) در پارلمان اقلیم کردستان در یادداشتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک ضمن تاکید بر این که پارلمان اقلیم در حال حاضر تعطیل شده با این حال تعلیق، توقف فعالیت و تعطیلی آن راه حل مشکلات نیست، خاطر نشان ساخت که پارلمان نتیجه تلاش صد ساله مردمی است که بر خلاف احزاب، همواره باقی می مانند.

هلدنی در یادداشت خود در این باره نوشته است: با وجود آن که همه ما دارای ملاحظاتی در رابطه با جایگاه و نقش پارلمان هستیم و می دانیم که با طرح و نقشه و از عمد به وضعیت کنونی رسیده، با این حال پارلمان به عنوان یکی از نهادهای قانونی اقلیم، مقدس و نتیجه یک قرن جانفشانی ملت است، پا‌رلمان یک تجربه است و آن را تبدیل به دارایی دو حزب حاکم (حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان) نکنید.

در ادامه یادداشت این نماینده اتحاد اسلامی کردستان آمده است: پارلمان نتیجه تلاش صد ساله یک ملت است، احزاب می آیند و می روند اما ملت باقی می ماند و احزاب را بالا و پایین می برد؛ راه حل مشکلات در تعلیق، توقف فعالیت و تعطیلی پارلمان نیست، آن چه اکنون در جریان است، تعطیلی پارلمان می باشد در حالی که برای حل و فصل مشکلات ده ها راه وجود دارد.

هلدنی در این باره افزود: پارلمان با همه کمبودها و مشکلات و وضعیت بد کنونی آن، همچنان باید کار خود را انجام دهد؛ همه جریان های سیاسی حاضر در پارلمان و هیئت رئیسه و فراکسیون های پارلمانی در قبال وضعیت نامناسب و دست بسته کنونی آن مسئول هستند.

این نماینده اتحاد اسلامی کردستان در پایان نیز خاطر نشان ساخت که در پارلمان های کشورها، درگیری فیزیکی روی می دهد و به عنوان مثال نیز چند نماینده حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان ترکیه زندانی شدند با این حال فعالیت پارلمانی را تحریم نمی کنند و از آن دست نمی کشند.

کد خبر 303484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha