گرفتاری چند نوجوان در رودخانه مهاباد/ قایقرانی در زمان رهاسازی آب سد!

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم هشدارهای امور آب مهاباد مبنی بر عدم اتراق در حاشیه و اطراف رودخانه مهاباد به دلیل رهاسازی آب سد، اما در این وضعیت قایق های تفریحی در رودخانه مهاباد همچنان اجاره داده شده و سبب گرفتاری چند نوجوان در رودخانه در جریان شد.

رحمان احمدی، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در این خصوص به کردپرس افزود: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد مبنی بر این که چند نوجوان در وسط رودخانه این شهر گرفتار شده بودند، بلافاصله تیم‌ امداد و نجات سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در این حادثه همکاران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در قالب یک تیم عملیاتی و با تلاش و جدیت، خوشبختانه موفق شدند به افراد گرفتار شده دسترسی پیدا کنند و نفرات را از غرق‌شدگی نجات داده و آن‌ها را به کنار ساحل رودخانه انتقال دهند

رییس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: سامانەی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی به صورت شبانه‌ روزی آماده پاسخگویی به همشهریان است و نیروهای عملیاتی این سازمان، در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به آنان است.

به گزارش کردپرس، بر اساس اعلام امور آب مهاباد؛ از هفتم فروردین ماه جاری در راستای مدیریت حجم ورودی و ظرفیت مخزن سد مهاباد و با توجه به پیش بینی های ذخیره برفی در ارتفاعات حوضه این سد، رهاسازی با دبی پنج مترمکعب بر ثانیه آغاز شده است.

همچنین روز گذشته با توجه به گرم شدن هوا و آب شدن بخشی از ذخایر برفی، سد مهاباد سرریز کرد.

امور آب مهاباد هشدار داده بود که در مدت رهاسازی شهروندان در حاشیه و اطراف رودخانه مهاباد و مسیر آب در رودخانه اتراق نکنند. اما در این وضعیت قایق های تفریحی در رودخانه مهاباد همچنان اجاره داده شده و سبب گرفتاری چند نوجوان در رودخانه در جریان شد.

کد خبر 30339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha