رها سازی 150 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : در راستای اجرای پروژه پرورش کپور ماهیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ، بیش از 150 هزار قطعه انواع بچه ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ، آبگیرها و آببندهای استان رهاسازی شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، محمد باقر قریشی در حاشیه رهاسازی این بچه ماهی ها در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در شهرستان ارومیه با بیان این خبر افزود: در سال گذشته بیش از 100 تن انواع ماهیان گرمابی از طریق رهاسازی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید شد .

قریشی ادامه داد: فعال سازی این استخرها علاوه بر استفاده دو منظوره و تولید ماهی در کنار فعالیت کشاورزی ، ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد.

او تاکید کرد: با هدف تحقق رونق تولید و تولید ماهیان با هزینه کمتر و استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ترویج فعالیت پرورش ماهی در مناطق روستایی، ترویج فرهنگ مصرف ماهی بین کشاورزان و افزایش مصرف سرانه ماهی در بین اقشار روستایی انجام می شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: در مرحله دوم طرح ماهی دار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی، کارشناسان از روند پرورش ماهی در این استخرها بازدید می کنند.

به گفته قریشی؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا ، فاز دوم رهاسازی بچه ماهی به صورت گسترده در مرداد ماه توسط مدیریت شیلات استان انجام خواهد گرفت .

کد خبر 303033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha