تشدید حملات ترکیه به حسکه در سایه سکوت روسیه

سرویس سوریه- ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح حملات توپخانه‌ای به حسکه و تل تمر را افزایش داده‌اند.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته و صبح امروز، نیروهای ترکیه و گروه‌های جهادی با استفاده از سلاح‌های سنگین و پهپاد در مقابل دیدگان نیروهای روسی که ضامن آتش‌بس در شمال سوریه هستند، روستاها و شهرک‌های حومه شمالی حسکه را بمباران کردند.

یک منبع در شورای نظامی تل تمر به منابع کُردپرس گفت: نیروهای ترکیه حوالی ساعت ۱۰:۱۵ دوشنبه شب، حوالی پایگاه روسی واقع در ایستگاه المباقر در شمال شهرک را با ده ها گلوله هدف قرار دادند.

در همین حال، چندین گلوله در مجاورت یک پست برق در نزدیکی پایگاه روسیه فرود آمد و به خطوط برق آسیب رساند و باعث از کار افتادن آنها و قطع برق در کل منطقه شد.

دفتر انرژی و ارتباطات منطقه جزیره در پستی در صفحه رسمی خود در فیس بوک اعلام کرد که ایستگاه انتقال برق تل تمر به دلیل بمباران ترکیه از کار افتاده و منجر به از کار افتادن ایستگاه های حسکه شده است.

هدف قرار دادن یک گشت نظامی

مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: ترکیه خودروی حامل یکی از اعضای فرماندهی کل شورای نظامی سوریه را هدف قرار داد که در حال اسکورت نیروهای روسی به سمت ایستگاه انتقال برق تل تمر پس از تهاجم ترکیه بود.

به گزارش "SDF"، این حمله منجر به زخمی شدن این فرمانده و یکی از مترجمان او شد.

این حمله در حالی روی داد که نیروهای روسی حاضر در منطقه به عنوان ضامن آتش بس هیچ واکنشی به بمباران ترکیه نشان ندادند و این موضوع واکنش خشمگینانه ای را در میان ساکنان منطقه ایجاد کرد.

حومه غربی و شمالی تل تمر شاهد بمباران متناوب نیروهای ترکیه از یکشنبه شب تا دوشنبه بود.

در روز دوم ماه رمضان، حومه تل تمر و ابوراسین شاهد بمباران شدید ده‌ها روستا با سلاح‌های سنگین بود.

این بمباران همچنین خسارت قابل توجهی به اموال غیرنظامیان وارد کرد و موجب آواره شدن ساکنان روستاهای این منطقه به سمت حومه شرقی و شهر تل تمر شد.

از زمان ورود نیروهای ترکیه و گروه‌های مخالف مسلح به شمال سوریه در اواخر سال ۲۰۱۹، تقریبا خطوط تماس شمال حسکه هر روز شاهد گلوله باران بوده و خسارات انسانی زیادی به بار آورده است.

کد خبر 30159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha