کودکان داعشی کمپ الهول در معرض خشونت روانی هستند

سرویس سوریه- فعالان مدنی در کُردستان سوریه، نسبت به ماندن کودکان داعش در محیط ستیزه جویانه کمپ الهول هشدار دادند.

به گزارش کُردپرس، فعالان مدنی شهر رقه در شمال سوریه نسبت به نگهداری کودکان در یک محیط "ستیزه جویانه" در کمپ الهول در شرق حسکه هشدار دادند.

در ۲۳ مارس گذشته، نهاد Save the Children هشدار داد که کودکان اعضای داعش در اردوگاه بسیار خطرناکی بسر می‌برند.

این فعالان مدنی گفتند، تحرکات اخیر داعش در شرق فرات نشان داد که یافتن راه حلی برای خروج هزاران کودک و زن در محیطی ناامن در اردوگاه الهول بسیار حیاتی است.

شواخ العلی، یک فعال حقوق بشر در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه گفت: محیط اردوگاه الهول برای کودکان ناامن است و این کودکان با افکار افراطی بزرگ می شوند.

به گفته العلی، شرایط عمومی اردوگاه الهول با وجود مراکز توانبخشی هم برای کودکان مناسب نیست.

وی افزود: اگر دسترسی این کودکان به افکار افراطی فراهم باشد، امکانات محدودی که اداره خودمختار ارائه می دهد، نمی‌تواند این کودکان را از آثار رفتار مخرب بدور نگه دارد.

وی بر لزوم تشدید گارد امنیتی تاکید کرد و گفت: کاری که سرویس های امنیتی اداره خودمختار انجام می دهند مهم است، اما این امر مانع از بروز خلاهای های امنیتی نمی‌شود.

العلی بر بی‌توجهی کشورهایی که اتباعشان در این کمپ زندگی می‌کنند و تأخیر در بازگرداندن آن‌ها انتقاد کرد و این کشورها را مسئول عواقب فاجعه‌باری دانست که ممکن‌ است در آینده در این کمپ روی دهد.

به گفته حمرین‌حسن مدیر کمپ الهول، حدود ۵۶ هزار نفر از جمله ۳۶ هزار نفر زیر سن هجده سال در کمپ الهول حضور دارند.

همچنین خالد سامی، رئیس دفتر حقوق بشر در رقه، نگرانی عمیق خود را از وضعیت هزاران کودک و زن در اردوگاه الهول و تعلل کشورهای متبوعشان در بازگرداندن آنها ابراز نگرانی کرد.

سامی به رسانه‌های شمال سوریه، گفت: حضور اتباع خارجی در شمال شرق سوریه علاوه بر رنج انسانی ساکنان کمپ، خطرات امنیتی را نیز به همراه دارد.

سامی اشاره کرد: خارج کردن اتباع خارجی از شمال شرق سوریه، اعم از کودک، زن یا حتی اعضای داعش که در زندان‌های اداره خودمختار هستند، واجب است.

وی افزود: کشورهایی که دارای اتباع تندرو هستند، در حال حاضر باید در افتتاح مراکز توانبخشی کودکان تا زمانی که آنها بتوانند آن‌ها را به کشور‌های خود بازگردانند، با اداره خودگردان همکاری کنند.

کد خبر 30157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha