یخبندان پدیده حاکم بر  کردستان/دمای هوا از دوشنبه ١٠ درجه افزایش می یابد

سرویس کردستان - اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد, سامانه بارشی که از روز جمعه وارد استان شده باعث می شود تا صبح روز دوشنبه هفته جاری یخبندان شبانه و صبحگاهی بر استان به خصوص مناطق شرقی و شمالی حاکم شود.

گزارش کرد پرس, بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان هواشناسی کردستان از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری به تدریج میانگین دمای شبانه روزی استان ٨ تا ۱۰ درجه افزایش یافته و هوای سطح منطقه گرمتر می شود.

همچنین بارش هایی که از روز جمعه آغاز شد تا صبح امروز شنبه ادامه داشت و با توجه به عبور موجی از نیمه غربی کشور، در شبانه روز گذشته شاهد ابری شدن آسمان، وزش باد نسبتا شدید، در برخی از ساعات رگبار باران، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان کولاک برف بودیم.

اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد شدت بارش ها در نیمه غربی استان همچون شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه و غرب شهرستان های سقز، دیواندره و کامیاران قابل توجه‌تر بود و موجب اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی در این مناطق شد.

بر اساس این گزارش از ظهر امروز شنبه تا سه شنبه هفته جاری جو اغلب نقاط استان پایدار بوده و به غیر از افزایش موضعی ابر و وزش باد گاهی اوقات شدید در بعدازظهرها پدیده دیگری نخواهیم داشت.

با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور و همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باد قابل ملاحظه، کیفیت هوا و دید افقی برای امروز و فردا در سطح استان تا حدودی کاهش می یابد.

در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای ۶ درجه سانتیگراد سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۱۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین منفی یک و ۱۸ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

کد خبر 29623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha