تولید کارخانه روغن نباتی در کُردستان سوریه نیاز بازار را تامین نمی‌کند

سرویس سوریه- یک مقام مسئول در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، گفت: تولیدات کارخانه روغن در اداره خودمختار کُردستان سوریه پاسخگوی نیاز بازار نیست.

سلیمان بارودو، رئیس مشترک اداره اقتصاد در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، گفت: تولید روزانه کارخانه روغن در این منطقه بین ۲۵ تا ۳۰ تن روغن نباتی است.

به گفته «بارودو»، مقدار تولید شده این کارخانه روغن‌سازی کل نیاز جمعیت شمال شرق سوریه را تامین نمی‌کند، اما می‌تواند در صورت افزایش تقاضا برای این کالا تعادلی را در بازار ایجاد کند.

بارودو در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: اداره اقتصادی در تلاش است تا پیامدهای جنگ اوکراین در شمال شرق سوریه را با منطقی کردن هزینه های عمومی و تمرکز بر اولویت ها محدود کند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه جنگ در اوکراین بر اقتصاد جهانی و منطقه تأثیر منفی می‌گذارد و طبیعی است که بازارهای منطقه تحت تأثیر این جنگ و تبعات آن قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه روسیه و اوکراین بسیاری از محصولات و کالاها را به بازارهای جهانی صادر می کنند که مهمترین آنها مواد غذایی است، گفت: جنگ بازار جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بارودو اظهار داشت: نظارت بر بازارها در شمال شرق سوریه، جلوگیری از انحصار و کنترل قیمت ها از جمله اقداماتی است که توسط اداره خودمختار برای حفظ ثبات بازار انجام می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستیابی به خودکفایی و به حرکت درآوردن چرخ تولید داخلی باعث می شود منطقه تحت تأثیر بحران اقتصادی جهانی از جمله جنگ اوکراین قرار نگیرد.

در چهاردهم اسفندماه امسال، اتاق بازرگانی رقه دلیل افزایش قیمت مواد غذایی را ضعف نهادهای کنترل عرضه در انجام وظایف خود و همچنین سودجویی تجار عنوان کرد.

کد خبر 29435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha