ترکیه در حال پاکسازی نژادی در عفرین است/ آزادسازی عفرین کلید حل بحران‌ سوریه است

سرویس سوریه-نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت‌: ترکیه در حال پاکسازی نژادی در عفرین است و از طریق تغییر جمعیت این منطقه، می‌خواهد کُردها را از عفرین بیرون می‌کند.

هوشنگ درویش نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به چهارمین‌ سال اشغال عفرین توسط ترکیه و جنگجویان جهادی، اظهار کرد: ترکیه پس از ۵۸ روز مقاومت‌ جانانه مردم‌ عفرین و با استفاده از انواع سلاح‌های سنگین متعارف و غیر متعارف و با چراغ سبز روسیه و آمریکا عفرین‌ را اشغال کرد. امروز هم‌ قدرت‌های جهانی و هم جامعه جهانی در قبال تجاوزگری ترکیه ساکت هستند.

وی ادامه داد: امروز سازمان ملل در قبال این‌ اشغالگری سکوت کرده است و از ابزارهای مشروع برای فشار بر ترکیه استفاده نمی‌کند. واجب است سازمان‌ ملل کمیته‌ای تشکیل دهد و جنایات در حق مردم عفرین را ثبت‌ نماید و از همه ظرفیت بین‌المللی و حقوقی خود برای محکومیت و اخراج ترکیه از خاک‌ سوریه بهره بگیرد.

وی افزود: ترکیه در حال پاکسازی نژادی در عفرین است و از طریق تغییر جمعیت در این منطقه کُردها را از عفرین بیرون می‌کند.

وی تصریح کرد: شورای دموکراتیک سوریه هم از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک و هم از لحاظ حقوقی بدنبال محکومیت ترکیه و اخراج این کشور از خارج سوریه است.

کد خبر 29392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha