مصیبت پایان‌ناپذیر کردها در عفرین

سرویس جهان- برخی مقامات آمریکایی و مقامات کرد سوریه نسبت به ادامه غارت کشتار و اخراج کردهای عفرین توسط ترکیه و شورشیان نزدیک به این کشور ابراز نگرانی شدید کردند.

به گزارش کردپرس، شهر کردنشین عفرین سوریه پس از گذشت ۴ سال از اشغال آن توسط ترکیه و شورشیان نزدیک به این کشور همچنان آماج اخراج، کشتار و غارت قرار دارد.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه امروز در گزارشی هشدار داد همچنان خانه های کردهای سوریه، اموال آنها، مدارس، فروشگاه ها و کارخانه‌های این منطقه به تصرف و اشغال شورشیان وابسته به ترکیه در می آید. این سازمان مستقر در انگلیس و ناظر و تحولات داخل سوریه شدار داد پلیس نظامی مورد حمایت ترکیه به بازداشت شهروندان کُرد و باج خواهی از آنها ادامه می دهد.

همچنین نادین مائنزا، رئیس کمیسیون آمریکایی آزادی بین المللی مذهبی نیز که در یک کنفرانس بین المللی در مورد وضعیت کردهای سوریه سخن می گفت، یادآوری کرد جنایات هولناکی که توسط ترکیه و شورشیان وابسته به آن کشور در عفرین اتفاق افتاد، از سوی سازمانهای مستقل از جمله سازمان ملل ثبت و ضبط شده است که از جمله این جنایت ها قتل، تجاوز، ربودن مردم، شکنجه و غارت اموال است.

او اشغال عفرین توسط ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور در سوریه را بزرگترین اشتباه آنها عنوان کرد زیرا به گفته او، بعد از اشغال عفرین، اپوزیسیون سوریه که تحت حمایت ترکیه است، بیشتر اعتبار خود را از دست داده است.

سینم محمد، نماینده شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد عرب سوریه در آمریکا، در جریان کنفرانسی که توسط انستیتو کرد پاریس و انستیتو کورد واشنگتون برگزار شد، از ادامه قتل و کشتار و ربودن کردها در عفرین خبر داد و از جامعه جهانی خواست جلوی این جرائم گرفته شود. کمیسیون بین المللی مستقل وابسته به سازمان ملل نیز که بررسی وضعیت سوریه پرداخته است، هشدار داد گروه های تحت حمایت ترکیه همچنان به غارت اموال منطقه کردنشین و تحت تسلط ترکیه در عفرین ادامه می دهند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین از اعتراض شو۱رای میهنی کرد سوریه، جریان مخالف احزاب حاکم بر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به ادامه جنایات گروه های شورشی علیه کردها خبر داد. شورای میهنی کرد سوریه که عضو ائتلاف مخالفان سوریه است، از سازمان ملل خواسته است منطقه کردنشین عفرین به ساکنان اصلی آن بازگردانده شود.

مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه نیز از سازمان ملل و جوامع بین المللی خواسته است به مسئولیت های خود در قبال مردم عفرین عمل کنند. او در توییتر هشدار داد پس از گذشت ۴ سال از اشغال عفرین، نسل کشی در این منطقه همچنان ادامه دارد. او بر لزوم پایان دادن به اشغال عفرین توسط ترکیه و بازگشت مردم این شهر تاکید کرده است.

کد خبر 29378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha