خروج نیروهای خارجی از عراق، در راس اولویت‌های هم‌پیمانی سائرون قرار دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - فراکسیون سائرون در مجلس عراق از اخراج نیروهای خارجی به عنوان اولویت اصلی خود در رابطه با گفت و گوی راهبردی پیش رو با آمریکا نام برد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، حمدالله الركابی، سخنگوی فراکسیون هم پیمانی سائرون در مجلس نمایندگان عراق در یک کنفرانس خبری در ساختمان مجلس اعلام کرد که اخراج نیروهای خارجی از این کشور، در راس اولویت های هم پیمانی در رابطه با گفت و گوی راهبردی با آمریکا قرار دارد که انتظار می رود طی هفته جاری انجام شود.

سخنگوی فراکسیون سائرون متشکل از نمایندگان جریان صدر به رهبری مقتدی صدر و هم پیمانان آنها در مجلس عراق، در این باره اظهار داشت: مسئله خروج نیروهای خارجی به طور کلی و به ویژه نیروهای آمریکایی از عراق، از اولویت های ملی هم پیمانی سائرون است.

الرکابی در ادامه نیز تصریح کرد: مصوبه مجلس نمایندگان مبنی بر پایان دادن به حضور نیروهای خارجی از عراق، برای دولت عراق الزام آور است و باید به خواست و اراده ملت عراق که مخالف حضور خارجی در خاک خود است، احترام گذاشت.

سخنگوی فراکسیون پارلمانی سائرون همچنین خاطر نشان ساخت: موضع ثابت هم پیمانی سائرون مبتنی بر اعتقاد راسخ به این مسئله است که باقی ماندن پایگاه های نظامی و نیروهای خارجی در خاک عراق، نقض حاکمیت کشور و خطری در سطح داخلی و خارجی به شمار می آید.

الرکابی ضمن تاکید بر مخالفت فراکسیون پارلمانی سائرون با تبدیل عراق به صحنه درگیری بین المللی، رقابت سیاسی و کشمکش منافع بین المللی، افزود: مذاکره کننده عراقی باید در این مرحله مهم، فداکاری های مردم عراق و دفاع آنها از حاکمیت و استقلال کشور خود و مخالفت با هر گونه اشغالگری را در نظر بگیرد.

یادآور می شود که قرار است گفت و گوی راهبردی میان هیئت های مذاکره کننده عراق و آمریکا طی هفته جاری از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود و در جریان آن نیز آینده روابط نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 293033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha