اکران خصوصی فیلم «موقعیت مهدی» در سنندج و سقز

سرویس کردستان - فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به همت حوزه هنری استان کردستان با حضور فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان در سنندج و سقز چهارشنبه 25 و پنجشنبه 26 اسفند به اکران گذاشته می شود.

به گزارش کرد پرس، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر درباره بخشی از زندگی شهید مهدی باکری و شهید حمید باکری است که در قالب فیلم سینمایی به نمایش درآمده‌ است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص اکران خصوصی فیلم موقعیت مهدی ویژه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کردستان، گفت: فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» یکی از فیلم‌های خوب و اثرگذار است که از ۱۸ اسفند اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده و توانسته است در این مدت کوتاه به فروش نیم میلیاردی برسد.

امین مرادی افزود: این فیلم در ژانر دفاع مقدس گوشه هایی از ۴ سال پایانی عمر شهید مهدی باکری و برادرش حمید باکری است که با روایت ملموس و متفاوت از ابعاد مختلف زندگی این فرمانده دلاور لشکر 31 عاشورا، در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ کاندید 14 جایزه گردید که در نهایت 5 جایزه اصلی این جشنواره از جمله جایزه بهترین فلم این دوره از جشنواره را از آن خود کرد.

وی اظهار کرد: فیلم «موقعیت مهدی» با روایت مستندگونه، زندگی ساده و ارزش‌های والای شهید باکری و از خودگذشتگی و ایثار و مقاومت این قهرمانان در فضای ساده، صمیمی و دلنشین بدون هیچ‌گونه ادعا و عامه‌پسندانه را به تصویر کشیده است که همین امر سبب شده مخاطبان زیادی را جذب کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: یکی دیگر از دلایل جذب مخاطب حداکثری و مردمی بودن این فیلم، شخصیت تأثیرگذار و اخلاق‌مدار شهید باکری در کنار توجه به فرهنگ و زبان آذری‌ که توانسته مخاطبان را در ساعت‌های تماشای فیلم مجذوب خود کند.

مرادی یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری قشر فرهنگی و اصحاب رسانه بر آن شدیم تا دریک اکران خصوصی در سنندج ف چهارشنبه 25 اسفند از ساعت 20 با دعوت از اهالی فرهنگ و رسانه این فیلم ارزشمند را به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: در پردیس سینمایی مهر سقز نیز پنجشنبه 26 اسفند این فیلم برای خانواده ارتشیان و اصحاب فرهنگ وهنر سقز به نمایش گذاشته می شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: فیلم موقعیت مهدی روایتگر واقعی زندگی یکی از فرماندهان قهرمان کشور ساخته شده است و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از آن می توان گفت این فیلم توانسته است در جذب مخاطب و مردمی کردن سینما نقش خود را به خوبی ایفاء کند.

کد خبر 29229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha