بی طرفی ترکیه در جنگ اوکراین به نفع کُردها در سوریه است

سرویس سوریه- عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت: ترکیه از تهدید لفظی خود علیه کُردهای سوریه کم نکرده است اما ما فکر می‌کنیم که ترکیه قادر به حمله تازه‌ای به کُردستان سوریه نیست.

فتح‌الله حسینی، عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق در پاسخ به این سوال کردپرس که سکوت اردوغان در مقابل تجاوز روسیه به خاک اوکراین، زمینه‌ساز توافقی جدید برای حمله دوباره ترکیه به خاک کُردستان سوریه نیست، توضیح داد: پیش از جنگ اوکراین، مجلس سوریه دموکراتیک و حزب اشتی در روسیه بدنبال همپیمانی بودند اما اتفاقات اوکراین این تلاش برای همپیمانی را به تاخیر انداخت.

وی ادامه داد: این جنگ منجر به کاهش فعالیت روسیه در خاک سوریه می‌شود اما بدین‌ معنی نیست که پایگاه ترکیه در خاک‌ سوریه قوی گردد یا ترکیه فرصت تازه‌ای برای حمله به خاک سوریه بیابد.

وی افزود: ترکیه تا اکنون نه در برابر ناتو و نه در مقابل روسیه مواضع خود را بصورت شفاف روشن نکرده است و این‌ به نفع کُردها در سوریه است.

وی تصریح کرد: این‌ جنگ به سود هیچ کس نیست، اما ترکیه از تهدیدات لفظی خود کم نکرده است و ما فکر می‌کنیم که ترکیه قادر به حمله تازه‌ای به کُردستان سوریه نیست.

کد خبر 28970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha