ابراز تمایل شهروند کرد عراقی برای تصدی پست نخست وزیری انگلیس

سرویس جهان- بر اساس گزارش مجله اسپکتاتور، ندیم زهاوی، شهروند کرد عراقی که در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش انگلیس است، تمایل خود را برای تصدی پست نخست وزیری انگلیس، در صورت استعفای بوریس جانسون، نخست وزیر فعلی این کشور نشان داده است.

به گزارش کردپرس، رسانه های انگلیس در چند ماه گذشته که فشار بر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، به دلیل حضور او در یک مهمانی بحث برانگیز در بحبوحه گسترش بیماری کرونا، زیاد شده و احتمال استعفای او افزایش یافته بود، یکی از جایگزین های او را ندیم زهاوی، شهروند کرد عراقی معرفی کردند که کارنامه موفقی به عنوان وزیر مشاور در امور واکسیناسیون کرونا داشت.

برخی رسانه های انگلیس حتی او را در میان 3 تا 10 نفر اول شانس تصدی پست نخست وزیری انگلیس در صورت استعفای جانسون قرار داده اند.

مجله اسپکتاور اخیرا مصاحبه ای با ندیم زهاوی که در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش کابینه بوریس جانسون است، انجام داده و از او درباره تمایلش برای تصدی پست نخست وزیر انگلیس سوال کرده است.

این مجله گفته که زهاوی هرچند تمایلش برای تصدی پست نخست وزیری انگلیس را رد نکرده اما گفته است فعلا می خواهد بهترین وزیر آموزش پرورش انگلیس باشد.

ندیم زهاوی ضمن دفاع از عملکرد بوریس جانسون نخست وزیر فعلی، درباره احتمال استعفای او گفته است فعلا و در آینده ای نزدیک قرار نیست او جای دیگری برود.

زهاوی از جمله مقامات ثروتمند انگلیس بوده و سابقه چندین دوره نمایندگی پارلمان این کشور را دارد. او بنیانگذار شرکت نظرسنجی یوگو بوده و به شدت در حوزه نفت فعال بوده است. بر اساس برخی گزارش ها زهاوی در گسترش صنعت نفت اقلیم کردستان نقش داشته است.

کد خبر 28859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha