۱۳۵ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

سرویس کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۸۳۲ نفر در این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

به گزارش کرد پرس، عرفان مرادی در جلسه شورای مسکن کردستان به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان پرداخت و گفت: بیشترین تعداد افراد ثبت نام شده مربوط به شهرستان های سنندج با ۴۵ هزار نفر، سقز ۲۴ هزار و ۹۵۴ نفر، قروه ۱۴ هزار و ۱۵۰ نفر و بیجار ۹ هزار و ۸۳۲ نفر است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه تعیین شده برای استان ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده و کسر زمین های محلات بازآفرینی و واحدهای روستایی از سهمیه مذکور برای حدود ۴۲ هزار واحد نیاز به تامین زمین در استان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یکی از مشکلات استان را تامین زمین دانست و افزود: تاکنون در استان هفت هزار و ۴۰۰ نفر واریز وجه انجام دادند که از این تعداد تا به امروز برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر زمین تامین شده است.

مرادی ادامه داد: در سنندج 3 هزار و ۱۸۰ نفر وجه را واریز کردند که تاکنون برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد زمین تامین شده است و پیش سند ۹ هکتار از اراضی پشت میدان عرضه میوه و تره‌بار در این شهر صادر شده و به زودی برای احداث واحد مسکن این افراد باقی مانده اختصاص داده می شود.

وی یادآور شد: در راستای طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ پروانه احداث واحد صادر شده و یک هزار و ۳۰۰ پروانه دیگر در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: در حال حاضر پنج هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی در استان آماده کلنگ زنی است.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: بجز ۱۰۰ واحد مسکن مهر بانه و ۲۲۸ واحد در شهرک بهاران سنندج سایر مسکن های مهر ساخته شده در استان در مرحله تحویل به متقاضیان است.

وی بزرگترین مشکل در عدم تحویل مسکن مهر به متقاضیان را مالیات این واحدها دانست و اظهار کرد: به ازای هر واحد 3 میلیون ریال مالیات تعیین شده که پیمانکاران این مبلغ را قبول ندارند و حاضر به تحویل واحدها نیستند.

کد خبر 28800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha