مخالف تجاوز روسیه به خاک اوکراین هستیم

سرویس سوریه-رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه، گفت: پوتین در مقابل جداکردن مناطقی مانند عفرین و گری‌سپی و سریکانی و اعزاز و باب و جرابلوس و ادلب توسط ترکیه چیزی نمی‌گوید و اردوغان نیز بخاطر منافع خود در برابر حمله روسیه به اوکراین ساکت می‌ماند.

کوفان کنعو رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره، اظهار کرد: تجاوز روسیه به خاک‌ اوکراین اقدام مشروعی نیست و مسکو می‌خواهد اراده مردم اوکراین را درهم بشکند.

وی ادامه داد: اوکراین در مقابل حملات روسیه مقاومت گسترده‌ای انجام داده و روس‌ها فکر نمی‌کردند با چنین مقاومتی روبرو شوند.

وی افزود: دنیا در مقابل این رفتار ساکت مانده است در حالی که آزادیخوهان نباید سکوت کنند و باید از مردم‌ اوکراین پشتبانی نمایند. وی گفت: کُردها و اوکراینی‌ها همیشه از سوی همسایگان خود مورد هجوم قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: پوتین سیاست اردوغان در توسعه‌طلبی را دنبال می‌کند و هر دو همانند یکدیگر سیاست می‌کنند. پوتین قصد بازگرداندن امپراطوری قیصر روس را دارد و اردوغان نیز بدنبال زنده کردن امپراطوری عثمانی است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات امنیت و صلح جهانی را به مخاطره می اندازد. اما شخصی مانند اردوغان و پوتین توجهی به این‌مسائل و قواعد و حقوق بین‌المللی نمی‌کنند و در راستای منافع خود دست به ایجاد هر خطری می‌زنند.

رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه در گفت‌: پوتین در مقابل هجوم ترکیه به خاک کُردستان سوریه ساکت می‌ماند و اردوغان نیز در مقابل تهاجمات روسیه به اوکراین به جز لفاظی اقدام‌ دیگری انجام‌ نمی‌دهد. پوتین در مقابل جداکردن مناطقی مانند عفرین و گری‌سپی و سریکانی و اعزاز و باب و جرابلوس و ادلب توسط ترکیه چیزی نمی‌گوید و اردوغان نیز بخاطر منافع خود و حمله روسیه به اوکراین ساکت می‌ماند.

کنعو یادآور شد: کُردها ادعای جدایی از سوریه را نکرده‌اند بلکه بدنبال حقوق سیاسی خود در چهارچوب سوریه هستند اما روسیه و ترکیه بنا به منافع و بازیگردانی خود قصد دارند در مقابل توسعه‌طلبی و تجاوزگری خود، دم بر روی یکدیگر فرو ببندند.

کد خبر 28794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha