عدم بازخواست قضایی مسرور بارزانی بە دلیل اظهاراتش دربارە دادگاه فدرال موجب تضعیف حاکمیت عراق خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سعد المطلبی تحلیلگر سیاسی مستقل عراقی، محاکمه و پیگرد مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان به دنبال اظهارات اخیرش و حمله به دادگاه عالی فدرال را بعید دانست و تأکید کرد: نهادهایی که باید در این زمینه اقدام کنند، از هر گونه اقدامی خودداری می کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، المطلبی در این باره گفت: مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان پس از حمله اخیرش به دادگاه عالی فدرال و درخواست انحلال آن، مورد بازخواست یا محاسبه قرار نگرفت و قدرت اجرایی در این زمینه، در اختیار دولت و دستگاه قضایی است که هیچ اقدامی انجام نداده اند.

سعد المطلبی افزود: هیچ کسی بارزانی را به دلیل حمله اش به دستگاه قضایی پس از صدور حکم ممنوعیت فروش نفت توسط اقلیم کردستان، مورد بازخواست قرار نداد. این در حالی است که محاسبه بارزانی، به ویژه پس از درخواست های اخیرش برای انحلال دادگاه عالی فدرال و تشکیک علنی درباره آن، ضروری است و عدم محاسبه و بازخواست قضایی وی باعث تضعیف حاکمیت خواهد شد.

یادآور می شود به دنبال صدور حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر غیر قانونی بودن صادرات و فروش نفت توسط اقلیم کردستان، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، با مردود دانستن حکم مذکور و حمله به این دادگاه، خواستار انحلال و تغییر اعضای آن شده بود.

کد خبر 28711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha