روسیه از جنگجویان سوری برای نبرد اوکراین استفاده می‌کند

سرویس سوریه- مسکو، سوری‌ها را برای جنگ در خیابان‌های اوکراین استخدام می‌کند.

به گزارش کُردپرس، مقامات آمریکایی می گویند که مسکو سوری ها را برای جنگ در شهرهای اوکراین استخدام می‌کند، زیرا عملیات نظامی روسیه به عمق مرکز اوکراین گسترش می یابد.

جنگ روسیه علیه اوکراین وارد دوازدهمین روز خود شده است و تاکنون کنترل شهرهای شرقی و جنوبی در مجاورت مناطق «جدایی‌طلب» و همچنین منطقه شمالی نزدیک مرز بلاروس را اشغال کرده است و این در حالی است که کیف پایتخت اوکراین را به محاصره در آورده است.

وال استریت ژورنال به نقل از چهار مقام آمریکایی نوشت: ارزیابی ایالات متحده نشان می دهد که روسیه که از سال ۲۰۱۵ در داخل سوریه فعالیت می کند، در روزهای اخیر جنگجویانی را برای شرکت در جنگ خود علیه اوکراین استخدام کرده است.

این مقامات اعلام کردند که این جنگجویان سوری در نبردهای خیابانی برای کنترل کیف شرکت خواهند کرد. منابع آمریکایی به این روزنامه گفتند که این اقدام حاکی از تشدید احتمالی درگیری ها در اوکراین است.

به گفته یکی از مقامات، مشخص نیست که چه تعداد جنگجو برای مبارزه ثبت نام کرده اند، اما برخی از آنها در حال حاضر در روسیه برای ورود به درگیری آماده شده اند.

این روزنامه به نقل از منابع خود اعلام کرد، روسیه به داوطلبانی که به اوکراین می‌روند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای قراردادی شش ماهه پیشنهاد کرده است.

مسکو در اواخر سال ۲۰۱۵ وارد جنگ داخلی سوریه شد و از نیروهای دولتی سوریه پشتیبانی هوایی کرد و نیروها و گروه های مخالف را هدف قرار داد.

روسیه همچنین سامانه پیشرفته ضد هوایی اس-۳۰۰ را به سوریه تحویل داده است که موشک را از کامیون ها شلیک می کند و برای سرنگونی هواپیماهای نظامی و موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است.

کد خبر 28675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha