دبیرکل وزارت پیشمرگ: دولت کاظمی، همکاری و هماهنگی بین بغداد و اربیل را تقویت کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - جبار یاور قائم مقام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد بغداد و اربیل در دوره مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق شاهد همکاری و هماهنگی بیشتری بوده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، جبار یاور گفت: در دوره نخست وزیری مصطفی کاظمی بیش از هر دوره ای شاهد هماهنگی و همکاری بین بغداد و اربیل بوده ایم. اما تاکنون مشکلات بین اقلیم کردستان و بغداد حل نشده است که از جمله آنها مشکلات مربوط به نیروهای پیشمرگ، نفت و سایر مسائل حل نشده است. اما دولت مصطفی کاظمی باثبات ترین دولت عراق بوده است و در دوره آن، هماهنگی زیادی بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق وجود داشته است.

دبیرکل وزارت پیشمرگ با اشاره به بمباران مکرر خاک عراق توسط پهپادهای ترکیه گفت: تجاوزات مذکور از سال 2007 تاکنون به بهانه مقابله با حزب کارگران کردستان ادامه داشته است و مشکل مذکور تاکنون حل نشده است. از سوی دیگر بمباران مناطق مرزی توسط نیروی هوایی و توپخانه ترکیه همچنان ادامه داشته است.

جبار یاور تصریح کرد: موضوع حاکمیت و کنترل مرزها، به دولت مرکزی ارتباط دارد و ما در سال 2021 حدود 650 مورد تجاوز زمینی و هوایی نیروهای ترکیه را ثبت کرده ایم.

دبیرکل وزارت پیشمرک تأکید کرد: در برخی از موارد پیشروی هواپیماهای ترکیه به 200 کیلومتری عمق خاک کشور یعنی تا استان کرکوک یا منطقه پنجوین در عمق خاک عراق رسیده است.

جبار یاور خاطرنشان کرد: حضور پهپادهای ترکیه در آسمان عراق به موضوعی روزانه تبدیل شده است و 400 روستا در نوار مرزی به دلیل تجاوزات مکرر ارتش ترکیه، تخلیه شده است. همچنین شمار زیادی غیر نظامی بر اثر حملات ارتش ترکیه به مناطق مختلف نوار مرزی شمالی، کشته شده اند.

کد خبر 28574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha