واکنش هوشیار زیباری به اظهارات عمار حکیم درباره موضع اخیر مسئولان و احزاب اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هوشیار زیباری عضو ارشد حزب دمکرات کردستان از عمار حکیم رئیس جریان حکمت وطنی عراق خواست به خوبی قانون اساسی را مطالعه کند و به توافقنامه ها احترام بگذارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، هوشیار زیباری در توییتی در این باره گفت: اظهارات جناب سید عمار حکیم را که به وی و خاندان محترمش علاقه و احترام خاصی داریم شنیدیم. سید عمار حکیم در اظهاراتش گفت که برخی، در زمینه پذیرش یا عدم پذیرش احکام دادگاه عالی فدرال، گزینشی رفتار می کنند. وی همچنین تأکید کرد که آنها در چارچوب هماهنگی با وجود اعتراضشان به نتایج انتخابات، حکم دادگاه عالی فدرال درباره تأیید نتایج را پذیرفتند.

نامزد رد صلاحیت شده حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری عراق گفت: سید عمار حکیم این حقیقت ساده را نادیده گرفت که اختیارات دادگاه عالی فدرال فقط به تأیید نتایج انتخابات پس از اعلام رسمی از سوی کمیسیون عالی انتخابات محدود می شود نه صدور حکم قطعی درباره اصل و نتایج انتخابات. ما و همگان به احکام دادگاه عالی انتخابات، مادامی که مطالب قانون اساسی عراق باشد احترام می گذاریم.

هوشیار زیباری همچنین گفت: با این وجود، نادیده گرفتن اصول قانون اساسی و تأویل آنها به صورت دلخواه توسط دادگاه عالی فدرال، ظلم و خارج شدن از چارچوب متن قانون اساسی است. به همین دلیل، همگان باید به خوبی قانون اساسی را بخوانیم و عمق توافق و قرارداد اجتماعی (عراق جدید) را که همگان – با مشارکت پدر بزرگوارتان - درباره آن توافق کردیم، را درک نماییم. به همین دلیل، باید به توافقاتمان احترام بگذاریم و در چارچوب قانون اساسی به عنوان خیمه ای که همه ما را گردهم می آورد پناه بگیریم.

کد خبر 28547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha