واردات داروهای فاسد ضدسرطان توسط یک شرکت به اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دو نماینده مخالف دولت در پارلمان اقلیم کردستان عراق با اعلام دعوای قضایی در دادستانی آن کشور اعلام کردند یک شرکت واردات داروهای مداوای سرطان برای بیمارستان های اقلیم از هفت سال پیش تاکنون، اقدام به جعل علامت تجاری شرکت های بین المللی کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "علی محمد صالح" عضو فراکسیون جنبش تغییر و "ابوبکر هلدنی" از اتحاد اسلامی کردستان، تصویر شکایتشان علیه شرکت مذکور به همراه مدارک پیوست را منتشر کردند. در متن دادخواست خطاب به دادستانی اقلیم کردستان آمده است: شرکت فارما دلیر به مدت هفت سال اقدام به تأمین داروهای تقلبی برای بیمارستان های تخصصی مداوای بیماران سرطانی کرده است. این شرکت لوگو و علامت تجاری و اسناد شرکت های بین المللی از جمله شرکت "نوفارتیس" سوییس را جعل کرده است. این شرکت با صدور نامه ای رسمی اعلام کرد کلیه اسناد آن توسط شرکت مذکور جعل شده است.

در شکایت مذکور آمده است: براساس بخشنامه دولت اقلیم کردستان، شرکت های وارد کننده داروهای مداوای سرطان باید مدرک (COA) برای تضمین معتبر بودن دارو را ارائه کنند. اما شرکت مذکور اقدام به وارد کردن داروهای جعلی نموده و اسناد سازمان های بین المللی را ارائه کرده است. اما بعد از هفت سال مشخص شده است که اسناد مذکور، جعلی است.

این نمایندگان همچنین نوشتند: با وجود اینکه سازمان استاندارد اقلیم کردستان، خواستار انجام تحقیقات درباره این موضوع و سوابق شرکت از تاریخ 03/12/2020 تاکنون شده است. اما این بررسی و تحقیقات تاکنون انجام نشده است.

کد خبر 28373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha