شروط اتحادیه میهنی برای مشارکت در انتخابات پارلمان کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس ستاد انتخابات اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد حزب متبوعش از اصلاح قانون انتخابات اقلیم و حل مشکلات کمیسیون انتخابات قبل از برگزاری آن در ابتدای اکتبر (اواخر مهر) آتی حمایت می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "رزگار حمه" عضو دفتر سیاسی و رئیس ستاد انتخابات اتحادیه میهنی کردستان در گفتگو با سایت رسمی این حزب گفت: دوره قانونی کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان به پایان رسیده است و این کمیسیون نمی تواند انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را برگزار کند.

رزگار حمه افزود: از نقطه نظر قانونی، باید دوره فعالیت کمیسیون کنونی انتخابات در اقلیم کردستان تمدید شود یا اینکه اعضای جدیدی برای آن انتخاب شود.

رئیس ستاد انتخابات اتحادیه میهنی تصریح کرد: قبل از برگزاری انتخابات باید قانون انتخابات اقلیم کردستان اصلاح شود تا بتوان انتخابات سالم و پاک مورد نظر اتحادیه میهنی کردستان را برگزار کرد.

یادآور می شود مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان اخیرا با صدور فرمانی خطاب به وزارتخانه های مختلف اقلیم، از دفتر نخست وزیری، هیئت دولت، وزارتخانه ها و سازمان های دولتی اقلیم کردستان خواستار در زمینه برگزاری انتخابات و تأمین بودجه و کلیه امکانات مورد نیاز کمیسیون انتخابات اقلیم با هدف برگزاری رأی گیری در زمان تعیین شده همکاری کنند.

کد خبر 28300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha