دولت اقلیم کردستان و نیروهای بین المللی باید در حل معضل داعش با مدیریت خودگردان همکاری کنند

سرویس سوریه - نمایندگی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در اقلیم کردستان، با برگزاری نشستی تحلیلی با حضور بسیاری از روشنفکران و اساتید کُرد، از دولت اقلیم کردستان و نیروهای بین المللی خواست تا برای حل معضل داعش و زندانیان داعشی با این نهاد همکاری کنند.

به گزارش کردپرس، نمایندگی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در سلیمانیه به همراه «جمعیت همبستگی با کردستان سوریه» صبح امروز گردهمایی تحلیلی ای را در سه پانل با عنوان «مبارزه با تروریسم داعش و سرنوشت زندانیان داعشی» برگزار کردند. در این نشست، شمار زیادی از روشنفکران، سیاستمداران، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، وکلا و حقوقدانان شرکت کردند.

بنا بر گزارش فرات، نشست «مبارزه با تروریسم داعش و سرنوشت زندانیان داعشی» با سخنان نورشن حسن، نماینده مدیریت خودگردان در اقلیم کردستان آغاز شد. نورشن حسن گفت: «ما در این نشست می‌خواهیم مخاطرات داعش را نشان دهیم، باید سرنوشت داعشی‌ها مشخص شود. داعشی‌ها بارها برای فرار از زندان و آغاز حملات مجدد به منطقه تلاش کرده‌اند. اعضای داعش در تازه‌ترین حرکتشان در زندان الصناعه دست به شورش زدند که خطری بزرگ را به همراه داشت. اگر داعش به موفقیت دست می‌یافت تمامی منطقه با تهدیدی بسیار بزرگ مواجه شده بود.»

نورشن حسن افزود: «اروپا باید در مورد حل این مشکل در حوزه سیاسی و دیپلماسی با مدیریت خودگردان همکاری کند. ما در این گردهمایی پیام خود را به دولت اقلیم کردستان، سفارتخانه‌ها و تمامی نیروهای بین‌المللی و اروپا می‌رسانیم.»

در پانل اول این گردهمایی مونزور محمد نماینده مرکز تحقیقات استراتژیک کردستان سوریه، در رابطه با «داعش و تحرکات آن در منطقه»، بدران چیا کُرد مشاور رؤسای مشترک وزارت امور خارجه مدیریت خودگران شمال و شرق سوریه در مورد «نقش مدیریت خودگردان در نابودی داعش»، و سوزدار دریک عضو فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک در مورد «استرتژی جنگ علیه داعش و مسئولیت‌ نیروهای بین‌المللی در مقابله با داعش» سخنرانی کردند.

در پانل های دوم و سوم دکتر نیکولا أشرف مقاله ای درباره «اهمیت اتحاد نیروهای کردستان برای مقابله با داعش»، اسعد عبادی سیاستمدار عراقی، مقاله‌ای را در رابطه با «تهدید تروریسم در عراق و سرنوشت زندانیان عراقی در کردستان سوریه»، و فریده سعدون خلف مسئول جمعیت حمایت از زنان ایزدی مقاله‌ای را با موضوع «نسل کُشی مردم ایزدی و خطر تکرار آن در مناطق دیگر» ارائه کردند.

پس از اتمام سخنرانی ها و ارائه مقالات، شرکت کنندگان در این گردهمایی، سوالات خود را از کارشناسان مربوطه پرسیدند.

کد خبر 28208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha