دفتر نمایندگی کردهای سوریه در لندن دایر می شود

سرویس جهان- مرکز اطلاعات روژاوا اعلام کرد در ماه مارس آینده دفتر نمایندگی شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه در لندن دایر می شود.

به گزارش کردپرس، مرکز اطلاعات روژاوا که به تحقیق، گردآوری و انتشار اطلاعات در مورد وضعیت منطقه تحت کنترل کردهای سوریه می پردازد، از ایجاد دفتر نمایندگی از سوی شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه در انگلیس در ماه آینده خبر داد.

این موسسه که توسط خبرنگاران و تحلیلگران بین المللی علاقه مند به مسائل کردهای سوریه اداره می شود، در صفحه توییتر خود گفته است الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه در آیین گشایش دفتر شورای دموکراتیک سوریه در لندن که در روز 9 ماه مارس صورت می گیرد، حضور می یابد.

این مرکز همچنین گفته است کردهای سوریه قبلا دفاتر خود را در مسکو در روسیه، سلیمانیه عراق، واشنگتن در آمریکا، پاریس در فرانسه، استوکهلم در سوئد، قاهره در مصر، لاهه در هلند، وین در اتریش و نیز چند کشور دیگر دایر کرده اند.

مرکز اطلاعات روژاوا در توصیف شورای دموکراتیک سوریه گفته است این نهاد مهم ترین بدنه سیاسی در شمال و شمال شرق سوریه است که وظیه ایجاد توازن در نقش اداری و اجرایی اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه را بر عهده دارد.

در ادامه اشاره شده که این نهاد مسئولیت ارتباطات دیپلماسی اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه با دولت مرکزی سوریه و نیز جامعه بین المللی را بر عهده دارد.

کد خبر 28189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha