593 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان رفع تصرف شد

سرویس کردستان - رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: 593 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سطح استان در 9 ماهه سال 1400 توسط دستگاه قضایی کردستان رفع تصرف شده است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی گفت: در 9 ماهه سال جاری و در راستای صیانت از بیت المال، بیش از 593 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان به ارزش بیش از 131 میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی استان، رفع تصرف شد.

وی اظهار کرد: در اجرای سیاست های دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و دولتی و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان کردستان، ظرف 9 ماه اخیر این اراضی رفع تصرف شده و به بیت المال بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده بیش از 131 میلیارد تومان برآورد می شود که در این راستا برای 3245 نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در راستای رفع تصرف از این اراضی ، بیش از 448 مورد قلع و قمع صورت گرفت و با وصول گزارشات مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع تصرف و به بیت المال بازگشت.

وی با اشاره به تشکیل 2 هزار و 222 مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین خواران در محاکم قضایی استان در مدت زمان یاد شده است، یادآور شد: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت المال با پدیده زمین خواری در استان با قاطعیت برخورد کرده و در این خصوص لازم است تمامی دستگاههای متولی ضمن انجام وظایف قانونی با همکاری دستگاه قضایی از بروز این موارد پیشگیری کند.

کد خبر 28170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha