نامزد ما برای انتخابات ریاست جمهوری، قطعا ریبر احمد است و توانایی اخذ رأی اعتماد برای او را داریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد این حزب به توافقش با جریان صدر و ائتلاف سیاده به رهبری محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق ادامه می دهد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "صالح عمر" در این باره گفت: ثبت نام مجدد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عراق، به هیچ عنوان خلاف قانون نبود و امیدواریم دادگاه عالی فدرال این باره حکم عادلانه ای را صادر کرده و تحت تأثیر جوسازی های سیاسی قرار نگیرد.

صالح عمر افزود: نامزد ما برای انتخابات ریاست جمهوری، قطعا ریبر احمد است و ما توانایی اخذ رأی اعتماد برای او از مجلس را داریم.

یادآور می شود به دنبال رد صلاحیت هوشیار زیباری نامزد اصلی حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق، محمد حلبوسی رئیس مجلس و همپیمان حزب مذکور، اقدام به ثبت نام مجدد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کرد و حزب دمکرات، ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان را برای این منصب نامزد کرد. این امر با اعتراض جریانات سیاسی عراق مواجه شد. دادگاه عالی فدرال آن کشور، با صدور حکمی ضمن متوقف کردن روند مذکور، اعلام کرد قانونی بودن یا نبودن ثبت نام مجدد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می کند. این دادگاه تاکنون دو بار صدور حکم درباره این موضوع را به تعویق انداخته است و قرار است در ابتدای ماه مارس آتی (هفته بعد) در این باره حکم صادر کند.

اتحادیه میهنی کردستان که از برهم صالح برای انتخاب مجدد به ریاست جمهوری عراق حمایت می کند بر این باور است که هدف از ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری، فراهم کردن زمینه برای به کرسی نشاندن نامزد حزب دمکرات بر این مسند حاکمیتی دولت فدرال است.

کد خبر 28157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha