هیچ گونه قانونی مبنی بر ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری عراق وجود ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی ضمن اشارە بە این کە هیچ گونه قانونی مبنی بر ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری عراق وجود ندارد، تصریح کرد؛ ریاست مجلس عراق در زمینه تصمیماتش موفق نبوده است و نشانه های قوی در زمینه برنده شدن نامزد اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری وجود دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "غازی کاکائی" در این باره گفت: معادله سیاسی باید براساس متن قانون اساسی باشد و ما خواستار اصل قرار دادن قانون اساسی هستیم نه امیال و خواسته های شخصی.

کاکائی افزود: مدیریت ریاست مجلس در زمینه مصوبه شماره 4 سال 2022 بعد از جلسه انتخاب هیأت رئیسه اش، موفقیت آمیز نبوده است و مصوبه مذکور مبنی بر پذیرش نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری، برخلاف قانون اساسی عراق بوده است که در نتیجه، نامزدی نامبرده از سوی دادگاه ابطال و قانون شماره چهار به مجلس بازگردانده شد.

عضو ارشد اتحادیه میهنی همچنین گفت: هیچ گونه قانونی مبنی بر ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری با وجود 24 نامزد واجد شرایط قانونی کشور وجود ندارد و ما بر این باوریم که ریاست مجلس در زمینه تصمیماتش موفق نبوده است.

غازی کاکائی تصریح کرد: ما به احکام دادگاه عالی فدرال احترام می گذاریم و به صورت گزینشی تعامل نمی کنیم و اکثر حقوقدانان، ثبت نام مجدد از نامزدها برای ریاست جمهوری را غیر قانونی می دانند و بر این باور هستم که به تعویق افتادن رأی گیری درباره نامزدهای ریاست جمهوری، فرصت دیگری به فراکسیون های سیاسی می دهد. زیرا به آنها حدود یک هفته برای توافق فرصت می دهد تا یک ائتلاف دوجانبه یا سه جانبه برای انتخاب رئیس جمهور فرصت می دهد.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تصریح کرد: در صورتی که با حزب دمکرات کردستان درباره نامزدهای ریاست جمهوری به توافق نرسیم، به فضای سیاسی داخلی مراجعه می کنیم. زیرا یک نامزد قوی برای این پست داریم که به کلیه جریانات سیاسی نزدیک است و شواهد قوی درباره برنده شدن نامزد ما برای پست ریاست جمهوری وجود دارد.

کد خبر 28141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha