تغییر مسئولان چند دستگاه امنیتی در استان سلیمانیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - پایگاه شبکه تلویزیونی روداو از تغییر مسئولان چند دستگاه امنیتی در استان سلیمانیه خبر داد. مسئول واحد 70 نیروهای پیشمرگ وابسته به اتحادیه میهنی کردستان نیز اعلام کرد: درباره تغییر مسئولان فوق مذاکراتی صورت گرفته است اما این موضوع، هنوز رسمی نشده است.

به گزارش کرد پرس، روداو در این باره به نقل از مصطفی چاورش مسئول لشگر 70 نیروهای پیشمرگ اتحادیه میهنی، نوشت: رهبری اتحادیه میهنی کردستان درباره تغییر چند پست نظامی و امنیتی مذاکراتی انجام داده و تغییرات فوق نیز انجام گرفته است. اما این امر، هنوز به تصمیم رسمی تبدیل نشده اند.

روداو همچنین نوشت: براساس اطلاعات رسیده، بنا به دستور بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی، مسئولان دستگاههای امنیتی تغییر می کنند و "جلال شیخ ناجی"، جایگزین "اژی امین" در ریاست دستگاه اطلاعات موسوم به "زانیاری" می شود و نامبرده، هفته آتی فعالیت خود را در این منصب آغاز خواهد کرد.

همچنین "هیوا احمد" مسئول دستگاه اطلاعاتی "آسایش" نیز به جای "خسرو گل محمد" به عنوان مسئول دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان معرفی شده است. "ماموستا سرخیل" مشهور به "سرخیل اوپراسیون" مسئول عملیات نیروهای آسایش نیز به عنوان مسئول دستگاه آسایش سلیمانیه منصوب شده است.

براساس اطلاعات رسیده به روداو، "اژی امین" پس از برکناری از ریاست دستگاه اطلاعات موسوم به "زانیاری" هیچ گونه پست امنیتی دریافت نخواهد کرد و به عنوان عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی معرفی خواهد شد. اما هنوز در این باره تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

یادآور می شود بافل طالبانی روز سه شنبه در منطقه دباشان سلیمانیه، از یک هیأت از نیروهای ائتلاف بین المللی به سرپرستی سرهنگ تاد بورو، استقبال کرد و برخی رسانه ها اعلام کردند تصمیم گیری درباره تغییرات مذکور در این جلسه انجام گرفته است. اما مصطفی چاورش که خودش در نشست مذکور حضور داشته است در این باره گفت: این نشست فقط با هدف تأکید مجدد ائتلاف بین المللی بر اصلاحات و جنگ علیه داعش و یکپارچه کردن نیروهای پیشمرگ انجام گرفته است و هر گونه تغییری نیز که در این زمینه انجام بگیرد، یک اقدام داخلی است و ارتباط با ائتلاف بین المللی ندارد.

کد خبر 28061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha