30 هزار تن کود بین گندمکاران کردستانی توزیع شد

سرویس کردستان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از ۳۰ هزار تن کود ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت پاییزه و مرحله داشت این محصول بین گندمکاران استان توزیع شده است.

به گزارش کرد پرس، محمدصالح احمدی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۵۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: در کشت پاییزه امسال مجموع مصرف بذور رسمی در طبقات مختلف ۱۰ هزار و ۶۹۰ تن و مصرف بذور خود مصرفی بوجاری و ضدعفونی شده کشاورزان هم ۸۶ هزار و ۹۸۵ تن بوده است.

وی افزود: ۲۹ هزار تن کود ازته، یک هزار و ۱۱۴ تن کود فسفاته، ۱۳۸ تن کود پتاسه و حدود ۳۰۰ کلیوگرم ریز مغزی در بین گندم کاران استان برای کشت پاییزه و مرحله داشت این محصول توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در مجموع برای همه محصولات کشاورزی استان تاکنون ۷۱ هزارو ۶۴۷ تن کود در بین کشاورزان استان توزیع شده و هفت هزارو ۸۵۴ تن هم در انبارهای استان موجود است که در صورت نیاز توزیع خواهد شد.

احمدی به توصیه‌های فنی فصل داشت گندم اشاره کرد و ادامه داد: حداکثر تا قبل از پایان مرحله پنجه دهی گندم، مصرف سرک کوده اوره به میزان ۵۰ کیلوگرم در هکتار توصیه می شود.

وی یادآور شد: با گرمتر شدن هوا در اواخر اسفند و اوایل فروردین بررسی مزارع از نظر آفت سن و انجام مبارزه شیمیایی با استفاده از سموم توصیه شده حفظ نباتات و با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در صورت وجود علف های هرز اعم از پهن برگ و نازک برگ در مزارع گندم، مبارزه شیمیایی در مرحله پنجه زنی تا قبل از ساقه رفتن با علف کش ها توصیه شده است.

کد خبر 27897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha