درخواست نخست وزیر عراق از اعضای شورای استان کرکوک برای تشکیل نخستین نشست خود

سرویس عراق و اقلیم کردستان-نخست وزیر عراق از اعضاء شورای استان کرکوک خواست پنجشنبه (21تیر1403)نخستین  نشست خود را برگزار کنند.

به گزارش  کردپرس، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی«ایکس» نوشت: پس از موفقیت دولت فدرال به سازماندهی و برگزاری انتخابات شوراهای استانی، از جمله دراستان کرکوک که این انتخابات از سال 2005 در آن برگزار نشده بود، انتخابات شورای استان تحت نظارت ما در کرکوک برگزار شد و  چندین دور گفتگوهای سیاسی بین نیروهایی سیاسی که به کرسی هایی دست یافتەاند و گفتگوهای دیگری از طریق کمیتەای که به همین منظور تشکیل شده است، انجام شد.

نخست وزیر عراق، افزود: این گفتگوها منجر به توافق برای تشکیل ائتلافی در کرکوک شد که نیروهای پیروز را شامل می شود. همچنین این گفتگوها به یک سند توافق سیاسی منتهی شد که شامل اصول اساسی، یک محور سیاسی و یک محور اداری، علاوه بر حوزه فرهنگی و محور اقتصادی بود.

 السودانی همچنین نوشت:در راستای اجرای آنچه که در آخرین نشست گفتگوها بر سر آن توافق شده بود، از اعضایی که در شورای استانی کرکوک عضویت یافته‌اند، دعوت می‌کنیم که نخستین نشست شورای استان کرکوک را به ریاست مسن‌ترین عضو، پنجشنبه 11 جولای 2024(21تیر1403)  دقیقا در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی در ساختمان شورای استان کرکوک برگزار کنند.

 وی از نیروهای سیاسی ذیربط خواست تا برای تکمیل آنچه که در گفتگوهای سیاسی بر سر آن توافق شده بود، همکاری کنند و در روزهای آینده به تکمیل این گفتگوها بپردازند.

کد خبر 2772684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha