گسترش آتش سوزی ها در جنگل های اورامانات / مهار آتش سوزی در جنگل های شَشول جوانرود نیازمند اعزام بالگرد است

سرویس کرمانشاه _ رسانه های محلی فعالین زیست محیطی از گسترش آتش سوزی ها در جنگل های منطقه بلبزان پاوه و جنگل های ششول جوانرود و نیاز به اعزام فوری بالگرد و نیروهای امدادی بیشتر به منطقه خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛  رسانه های محلی و فعالین زیست محیطی از گسترش آتش سوزی ها در جنگل های منطقه بلبزان پاوه و  جنگل های ششول جوانرود و اعزام فوری بالگرد و نیروهای امدادی بیشتر به منطقه خبر می دهند.

آتش سوزی گسترده در منطقه بلبزان پاوه

آتش سوزی در منطقه بلبزان پس از 24 ساعت دوباره با قدرت و در وسعت بسیار بیشتری شعله ور شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در اینباره گفت: دو بالگرد به کمک اطفاء حریق در منطقه بله‌بزان پاوه شتافتند و در حال خدمت رسانی و مهار آتش منطقه هستند.

مدیرکل بحران استانداری، فرماندار پاوه و اعضای ستاد بحران شهرستان، مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مرزبانی شهرستان، نیروهای مردمی و انجمن های محیط زیستی در منطقه بلبزان حضور یافته اند.

علیرضا حیدری فرماندار شهرستان پاوه در گفت‌وگو با سلام پاوه با بیان اینکه منطقه ایجاد شده حریق بسیار صعب العبور است، تصریح کرد: هماهنگی های استانی لازم برای اعزام بالگرد آب‌پاش صورت گرفته و با توجه به صعب العبور بودن منطقه برای خاموش کردن این آتش مراتبی اتخاذ شده است که نیروهای امدادی بیشتری از طریق بالگردها به منطقه اعزام شوند.

وی ادامه داد: منطقه آتش گرفته دارای پوشش گیاهی غنی و بسیار وسیع منطقه است و به دلیل صعب العبور و سخت بودن منطقه همچنین ورزش باد عملیات اطفاء حریق با کندی پیش می رود.

حیدری با اشاره به اینکه این منطقه کوهستانی متصل می شود به منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل، خاطرنشان کرد: این منطقه وی گفت: با تمام امکاناتی که هست، گروه های مختلف محیط زیست و منابع طبیعی، گروه های مردمی اطفا حریق، پای کار هستند و عملیات اطفا در حال انجام است ولی تاکنون آتش‌سوزی ادامه دارد.

فرماندار پاوه با تصریح اینکه پهبادها و چند فروند بالگرد یاری میرسانند، گفت: با توجه به مرتفع بودن منطقه و تسریع در امر اطفا، بالگرد مجهز به آب‌پاش به منطقه اعزام خواهند شد.حفاظت شده، 23 هزار هکتار وسعت داشته و گونه های جانوری شوکا، پلنگ ایرانی، کل و بز، شاهین و عقاب در این منطقه وجود دارد.

گسترش آتش سوزی ها در جنگل های اورامانات / مهار آتش سوزی در جنگل های شَشول جوانرود نیازمند اعزام بالگرد است

آتش سوزی گسترده در جنگل های شَشول جوانرود

یک فعال محیط زیست جوانرود در تماس با خبرگزاری کردپرس از آتش سوزی گسترده در جنگل های ششول جوانرود خبر داد.

جنگل‌های منطقه ششول نوئل شهرستان جوانرود از 36 ساعت قبل تاکنون دچار حریق شده اند و باتوجه به صعب العبور بودن و پوشش گیاهی متراکم  منطقه کماکان در حال سوختن است.

منطقه سخت کوهستانی ، پوشش گیاهی وسیع ، صعب العبور بودن کنترل آتش سوزی را بسیار سخت کرده است و نیروهای امدادی و مردمی توان مقابله با آن را ندارند و هرچه سریعتر برای کنترل این حریق باید از بالگرد آب پاش یا حدالامکان بالگرد نفربر استفاده شود.

به گفته یکی از فعالین محیط زیستی به کردپرس گفت: وسعت تخمین زده شده بیش از ۲۰۰ هکتار می‌باشد و حریق از کوهستان های میراولی از توابع بخش باینگان پاوه شروع شده تا کوهستان های ششول نوئل از توابع شهرستان جوانرود امتداد یافته است.

وی در پایان تاکید کرد: از مسئولین خواستار تشکیل ستاد بحران استان را داریم و مطالبه ما اعزام بالگرد آب پاش یا نفربر برای تسریع در اطفا حریق است. حریق جنگل‌های شَشول جوانرود تنها با هلیکوپتر آب پاش خاموش می‌شود.


 


 

کد خبر 2771414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha