اختراع رزین مخصوص لنزهای درون چشمی توسط محقق کُرد

سرویس جهان- دکتر آرام سعید، محقق کرد عراقی نوعی رزین مخصوص تولید عدسی های درون چشمی اختراع کرده است که نحوه تولید این نوع لنزها را به شکل قابل توجهی تغییر داده است.

به گزارش کردپرس، دکتر آرام سعید، دانشیار رئیس بخش فناوریهای بهداشت و درمان از دانشگاه انگلیای شرقی از اختراع رزین مخصوصی خبر داده که می تواند از آن در تولید نوع جدیدی از لنزهای درون چشمی دائمی استفاده کرد.

دکتر آرام احمد که با نشریه ریجن مصاحبه کرده، درباره اهمیت اختراع او و تیم تحت رهبریش گفته است این لنزهای مصنوعی چاپ سه بعدی به بازیابی شفافیت دید و سایر بیماری‌های چشمی پس از جراحی کمک می‌کنند.

او تاکید کرد: برای اولین بار، ما رزینی تولید کرده‌ایم که می‌توان از آن برای چاپ مستقیم محصولات چشمی استفاده کرد.

اگرچه این فناوری هنوز در مراحل اولیه است اما این لنزهای سه بعدی می‌تواند به طور قابل توجهی مراقبت از چشم بیماران را با ارائه سطوح بی‌سابقه‌ای از شخصی‌سازی و دقت در طراحی بهبود بخشد و به نتایج بالینی بهتر منجر شود.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه انگلیای شرقی درباره اهدافش از توسعه این نوع فناروی گفت: هدف ما این است که در خط مقدم صنعت باشیم و با شرکای صنعتی و محققان در سراسر جهان برای اصلاح و ارتقای فناوری کار کنیم.

این مخترع کرد دوران تحصیل ابتدایی، راهنمای و دبیرستان خود را در شهر سلیمانیه عراق طی کرده است.

 او پیش‌بینی کرده است که چاپ سه‌بعدی لنزهای درون چشمی با استفاده از رزین جدید، می‌تواند با فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته ترکیب شود و عوارض بیماران پس از جراحی را کاهش دهد. در نتیجه، هر بیمار می‌تواند لنزهای چاپ سه بعدی شده‌ای را که با توجه به شکل چشم و نیازهای بینایی او شخصی‌سازی شده، دریافت کند و دید و راحتی بیمار بهبود یابد.

کد خبر 2771016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha