کنسولگری قطر در اربیل بازگشایی می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دفتر رسانە و اطلاع رسانی اقلیم کردستان اعلام کرد که کنسولگری قطر در اربیل اوایل هفته آینده بازگشایی خواهد شد و یک هیأت قطری به همین منظور به اربیل، پایتخت اقلیم کرستان سفر خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، هلگورد سالەیی، مشاور اداره روابط خارجی اقلیم کردستان در خصوص بازگشایی کنسولگری قطر در اربیل گفت: «قرار است یک هیات قطری با ریاست دکتر احمد حسن، دبیرکل وزارت امور خارجه قطر وارد فرودگاه بین المللی اربیل شود، این هیئت از سوی صفین دزەیی، رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کردستان مورد استقبال قرار خواهد گرفت».

هلگورد سالەیی اشاره کرد که این سفر با هدف ارتقای روابط میان قطر و اقلیم کردستان و همچنین نشست‌ها و دیدارهای متعدد با مقامات ارشد اقلیم کردستان و همچنین به منظور افتتاح رسمی سرکنسولگری قطر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد که روز یکشنبه، 2024/5/26، کنسولگری قطر در اربیل افتتاح خواهد شد و این امر در همه زمینه‌ها، در توسعه روابط اقلیم کردستان و قطر حائز اهمیت خواهد بود.

در اقلیم کردستان، 41 کنسولگری، دفتر کنسولگری، دفتر سفارتخانه، آژانس و کنسولگری افتخاری  فعالیت دارند و فعالیتهای دیپلماتیک خود را پیش می‌برند.

کد خبر 2770938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha