وکیل شکایت اقلیتهای اقلیم کردستان: ما علیه سیستم چند حوزه‌ای شکایت خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- اقلیتهای اقلیم کردستان در انتظار صدور حکم نهایی پنج شکایت ثبت شده درمورد انتخابات پارلمانی کردستان در دادگاه عالی فدرال هستند، وکیل این شکایتها می‌گوید: «اگر شکایت های ما پذیرفته نشود، علیه سیستم چند حوزه‌ای شکایت خواهیم کرد».

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، اقلیتهای مسیحی، ارمنی و ترکمان اقلیم کردستان در پنج شکایت، خواستار بازگرداندن کرسی های خود و اجرای سیستم تک حوزه‌ای در انتخابات پارلمانی شده‌اند.

ایاد کاکه‌یی وکیل شکایتهای طرح شده در گفتگو با رسانه خبری روداو اظهار داشت: «دادگاه عالی فدرال برای تعیین تاریخ جلسات رسیدگی به شکایتها، اخطاریه‌ای را به کمیسیون عالی مستقل انتخابات ارائه کرده است».

ترکمان ها و مسیحیان هر کدام دو شکایت جداگانه و ارمنی‌ها یک شکایت ثبت کرده‌اند.

ثبت این شکایات در دادگاه فدرال درحالی است که شکایت مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان  علیه برخی اقدامات کمیسیون انتخابات در توزیع کرسی اقلیتها در 21 مه رد شد و علت رد شکایت مسرور بارزانی این بود که کمیته قضایی انتخابات حکم مبنی بر تخصیص پنج کرسی به اقلیتهای پارلمان کردستان را صادر کرد.

ایاد کاکه‌ای همچنین گفت که این پنج شکایت ممکن است به دلیل اینکه کمیته قضایی انتخابات حکم آن را صادر کرده است، توسط دادگاه رد شود، اما اگر کمیسیون حوزه های انتخابیه را برای رای‌دادن اقلیتها از چند حوزه‌ای به تک حوزه‌ای تبدیل نکند، ما نزد کمیسیون و کمیته قضایی انتخابات شکایت خواهیم کرد و اگر شکایتمان در آنجا هم پذیرفته نشود، احتمالاً شکایت دیگری را نزد دادگاه فدرال طرح خواهیم کرد.

کمیته قضایی انتخابات با صدور یک حکم، کمیسیون انتخابات را موظف کرده است پنج کرسی پارلمانی را به اقلیتها اختصاص دهد، این کرسی ها بین حوزه‌های اربیل، سلیمانیه و دهوک تقسیم خواهد شد.

کد خبر 2770935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha