جنبش نسل نو دادخواستی برای انحلال دولت اقلیم کردستان به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جنبش نسل نو برای انحلال دولت اقلیم کردستان، در دادگاه فدرال عراق طرح شکایت کرد و هشدار داد که در صورت عدم برگزاری انتخابات ظرف سه ماه، دولت مسرور بارزانی منحل خواهد شد.

به گزارش کردپرس، ریبوار عبدالرحمن نماینده فراکسیون جنبش نسل نو در پارلمان عراق در گفتگو با NRT اعلام کرد که در شکایت طرح شده علیه دولت اقلیم کردستان به دو مورد اشاره شده است، مورد اول اینکه دولت اقلیم کردستان یک دولت انتقالی است و فقط باید به امور روزمره رسیدگی داشته باشد نه اینکه تصمیم گیری کند.

وی گفت: «مورد دوم این است که اگر ظرف 3 ماه انتخابات برگزار نشود، دولت مسرور بارزانی منحل خواهد شد».

ریبوار عبدالرحمن بیان کرد: «باید در زمانهایی که مردم به شما نیاز دارند، در کنارشان باشید و آنطور عمل کنید که وظیفه شما است، ما همین کار را کردیم و منتظر تصمیم دادگاه هستیم».

شایان ذکر است که پیش از این شاسوار عبدالواحد، رئیس جنبش نسل نو گفت که این اولین بار است که اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان تا این حد از انتخابات هراس دارند و می‌خواهند تا سال آینده انتخابات برگزار نشود، با این حال جنبش نسل نو علیه دولت اقلیم شکایت کرده است تا آن را منقضی شده و منحل قلمداد کنند.

وی اضافه کرد: «مردم و اقلیم در آینده با هرچیزی مواجه شدند، حزب دمکرات و اتحادیه میهنی مسئول آن خواهند بود، زیرا برای آنها چند کرسی پارلمان بر مردم و اقلیم اولویت دارد، آنها خواهان بازگرداندن 11 کرسی اقلیتها به پارلمان کردستان هستند و اگر پنج کرسی اقلیتها نیز بازگردد، به حساب حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود».

کد خبر 2770346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha