نمایندۀ حزب دمکرات در مجلس عراق: رئیس اقلیم کردستان تاریخ جدیدی برای انتخابات پارلمان کردستان معین خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شاخوان عبدالله معاون رئیس مجلس عراق اعلام کرد که رئیس اقلیم کردستان نشستی را با حضور نمایندگان احزاب سیاسی برای تعیین تاریخ جدید انتخابات پارلمانی کردستان که همگی درباره آن متفق القول باشند، برگزار خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از ویستگه نیوز، شاخوان عبدالله معاون دوم رئیس مجلس نمایندگان عراق در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «یکی از اشتباهات صورت گرفته محروم کردن اقلیتها از انتخابات پارلمان کردستان بود، حکم دادگاه فدرال یک حکم اشتباه بود، این شدنی نیست که اقلیتهای مسیحی و ترکمان در پارلمان عراق نماینده داشته باشند اما در پارلمان کردستان نداشته باشند، زیرا تجربه همزیستی مسالمت آمیز در کردستان بیشتر است».

وی افزود: «بنابراین حکم دادگاه فدرال مبنی بر تعلیق فعالیتهای کمیسیون انتخابات به منظور حل و رفع این مشکلات، یعنی باز شدن دوباره درهای پارلمان به روی نامزدهای اقلیتها و آنهایی که انتخابات را تحریم کرده بودند، صادر شد زیرا انجام این اقدامات به زمان نیاز دارد».

شاخوان عبدالله تصریح کرد که رئیس اقلیم کردستان با احزاب کردستانی نشستی جهت تعیین تاریخ جدید انتخابات پارلمان کردستان که همه روی آن متفق القول باشند و دیدگاه همه اقلیتها در آن لحاظ شده باشد، برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2770312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha