نچیروان بارزانی: رژیم اسرائیل اکنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در دیدار میان نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و رئیس جمهور ایران، نچیروان بارزانی اسرائیل را رژیمی خواند که درحال حاضر در بدترین وضعیت خود قرار دارد، وی اطمینان داد که اقلیم کردستان به اجرای توافقنامه امنیتی عراق و ایران درمورد جریانها و حزب های کردستان ایران متعهد خواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران خطاب به نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان گفت: انتظار داریم از هرگونه سوء استفاده صهیونیستها و مخالفان جمهوری اسلامی (از آنها به عنوان عناصر ضد انقلاب یاد کرد) از خاک اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری به عمل آورید.

با توجه به اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های ایران، رئیس جمهور ایران در این دیدار با اشاره به اینکه هیچ مانعی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و مراودات تجاری میان ایران و اقلیم کردستان وجود ندارد، بیان کرد که مرزهای طولانی میان دو طرف را فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح روابط می‌دانند، اما امنیت اساس و بستر ضروری هر نوع همکاری و گسترش تعاملات است.

سید ابراهیم رئیسی افزود: ما نسبت به حسن نیت و دوستی برادران عراقی و کرد خود اطمینان داریم، اما با توجه به کینه‌ورزی دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران، انتظار داریم دولت عراق و اقلیم کردستان به طور مطلق از هرگونه سوء استفاده عناصر دشمن صهیونیستی و عناصر ضد انقلاب از خاک این منطقه علیه ایران جلوگیری به عمل آورند.

رئیس اقلیم کردستان درخصوص نگرانی های ایران از وجود روابط میان اقلیم کردستان و اسرائیل، گفت: هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد ما روابط با کشوری قدرتمند و دوست را به همکاری با رژیمی که امروز در بدترین موقعیت خود قرار دارد، ترجیح دهیم.

کد خبر 2770210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha