۱۳۴ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان کردستان احداث شد

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان از احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در ۱۰ شهرستان استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حسن شهبازی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در سال ۱۴۰۲، راه ۱۰۸ روستای استان به طول ۱۳۴ کیلومتر احداث شد که از لحاظ میزان احداث در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه با احداث این میزان راه روستایی ۴ هزار و ۵۲۲ خانوار از راه آسفالته بهره مند شدند، افزود: با احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی، شاخص برخورداری روستاهای استان از راه آسفالته در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۵ درصد افزایش یافته و به ۷۵ درصد رسیده است.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیشترین میزان احداث راه روستایی در سال گذشته را در شهرستان سقز با ۳۰.۵ کیلومتر اعلام کرد و اظهار کرد: شهرستان سقز با وجود اینکه دومین شهرستان بزرگ استان است اما از لحاظ آسفالت راه های روستایی در رده های آخر قرار دارد.

شهبازی با بیان اینکه هدف گذاری احداث راه روستایی در سال گذشته ۸۰ کیلومتر بود که توانستیم بیشترین از این میزان را تحقق ببخشیم، ادامه داد: در سال گذشته ۸۷۱ میلیارد تومان برای احداث راه های روستایی در استان هزینه شد.

وی یادآور شد: در حوزه راه روستایی با وجود اقدامات مثبتی که با حمایت های استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال انجام است، اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند اعتبارات جهشی هستیم.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اعلام اینکه در سال جدید علاوه بر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه های جدید، اتمام پروژه های نیمه تمام نیز در دستور کا قرار دارد، بیان کرد: تامین بودجه پروژه های راه روستایی از منابع استانی و فقط تامین قیر برعهده سازمان راهداری است.

شهبازی با بیان اینکه برای سال جاری احداث ۱۹۷ کیلومتر راه روستایی در استان هدف گذاری شده است، گفت: استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳ هزار و ۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

کد خبر 2770159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha