بی توجهی آمریکا به نیازهای دفاعی اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- به نوشته شبکه ای بی سی استرالیا، آمریکا تاکنون به درخواست های اقلیم کردستان برای ایجاد سیستم دفاع موشکی توجه نکرده است.

به گزارش کردپرس، نشریه ای بی سی استرالیا در یادداشتی به درخواست های مکرر مقامات اقلیم کردستان از آمریکا برای ایجاد سپر دفاع هوایی در این منطقه پرداخته است.

این نشریه با اشاره به حملات موشکی و راکتی مداوم به اقلیم کردستان عراق نوشت: در حالی که اقلیم کردستان در برابر حملات هوایی بسیار آسیب پذیر است اما آمریکا به عنوان مهمترین متحد غربی این منطقه، تاکنون به نیاز دفاعی این منطقه در برابر حملات هوایی توجهی نشان نداده است.

محمد صالح، کارشناس مسائل کرد عراق نیز به این نشریه گفته است کردهای عراق، با توجه به این که نیروهای آمریکایی در اقلیم کردستان حضور دارند، این سوال برایشان مطرح می شود که چرا آمریکا، با وجود حملات هوایی مکرر به این منطقه حاضر نیست سیستم های دفاع موشکی خود را در اختیار اقلیم کردستان قرار دهد.

این نشریه معتقد است با وجود این که مسئله تجهیز اقلیم کردستان به سیستم های دفاع موشکی در بودجه آمریکا گنجانده شده است اما هنوز معلوم نیست که آیا بودجه مورد نظر برای اجرای این طرح عملی خواهد شد یا خیر؟

کد خبر 2770156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha