فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق: خواستار برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف با مشارکت تمامی اقلیتها هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق در بیانیەای خواستار برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف با مشارکت تمامی اقلیتها شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق از سازمان ملل، جامعه بین الملل و ناطران بین الملل خواست تا بهتر و گستردەتر بر روند انتخابات نظارت کنند و تصریح کرد: حزب دمکرات کردستان تأکید دارد که باید برای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف زمینه سازی شود و با مشارکت کلیه اقلیتها و به دور از تحمیل اراده و طراحی قبلی برگزار شود.

در بیانیه فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق آمده است: در کمال تعجب بسیار، بیانیەای از سوی چند فراکسیون پارلمان عراق درخصوص انتخابات پارلمانی کردستان صادر شده است، ما از حزب دمکرات کردستان چند نکته را تشریح خواهیم کرد .

در بیانیه همچنین اشاره شده است: حزب دمکرات کردستان اولین حزب سیاسی کردستان به ریاست مسعود بارزانی بود که در بهار 1991 در یک تجمع مردمی در کویسنجق گفت که باید مشروعیت انقلابی را از طریق انتخابات به مشروعیت مبتنی بر قانون اساسی و دمکراسی تبدیل کنیم.

در قسمت دیگری از بیانیه تصریح شدە است: حزب دمکرات کردستان از سال 1992 تا آخرین انتخابات، پیروز نخست انتخاباتها بوده است و هیچ وقت از انتخابات هراس نداشته است، زیرا به اعضا، حامیان و دوستان حزبی خود و میهن پرستان کردستان متکی است.

فراکسیون حزب دمکرات کردستان تأکید کرد: حزب دمکرات کردستان دو سال است که خواهان برگزاری انتخابات است اما برخی احزاب و جریانهای سیاسی به ویژه آنهایی که اکنون بیانیه صادر می‌کنند، خودشان خوب می‌دانند که کدام حزب سیاسی بود که مانع برگزاری انتخابات شد و این را هم می‌دانند که کدام حزب سیاسی بود که می‌گفت اگر هم انتخابات برگزار شود، اجازه نخواهیم داد صندوقهای رای از "دیگه‌له" فراتر برود و اجازه نمی‌دهیم در  استان سلیمانیه انتخابات برگزار شود.

همچنین گفته شده است: حزب دمکرات کردستان همواره خواهان برگزاری انتخابات بوده است و از این به بعد هم خواهد بود، به شرطی که اراده مردم کردستان محفوظ باشد و به دور از طراحی قبلی باشد، دیدگاه و نکات مورد توجه حزب دمکرات کردستان، دیدگاه یک ملت است و این حزب خواهان برگزاری یک انتخابات شفاف و به دور از تقلب و مداخلات خارجی است.

فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق همچنین اعلام کرده است: حزب دمکرات به دنبال برگزاری انتخاباتی است که حقوق کلیه اقلیتها در آن محفوظ باشد، اقلیتها در پارلمان عراق و شوراهای استانی نمی‌توانند بدون نماینده باشند و از کرسی های پارلمان کردستان محروم شوند.

کد خبر 2770081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha