موضوع استان کرکوک با توجه به استحقاقات سیاسی در این استان، به سمت یک بحران سیاسی پیش می‌رود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احمد هرکی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، با تاکید براینکه حل مسئله منصب استانداری دیالی،  حل مشکل انتخاب استانداری کرکوک را تسریع خواهد کرد، گفت: به نظر می رسد که موضوع استانداری دیالی پیچیده‌تر از مسئله استان کرکوک است.

به گزارش کردپرس، احمد هرکی، عضو اتحادیه میهنی کردستان درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه  حل مسئله منصب استانداری دیالی، توجەها را به منصب استانداری کرکوک معطوف خواهد کرد، افزود: اکنون از مداخله نخست‌وزیر عراق در روزهای آینده در موضوع استانداری کرکوک و ارائه راه حلی از سوی او، سخن گفته می شود.

احمد هرکی با اشاره به اینکه نیروهای سیاسی در کرکوک  متوجه شدەاند که موضوع استان کرکوک با در نظر گرفتن استحقاقات سیاسی در این استان و وجود اکثریت نیروهای سیاسی کُرد، بویژه اتحادیه میهنی کردستان، به سمت یک بحران سیاسی پیش می‌رود ، بر وجود  یک سناریو مبنی بر مبادله هر ساله قدرت در استان کرکوک بین اقوام این استان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دو عامل تعیین کننده برای حل مسئله کرکوک وجود دارد که نخستین عامل مداخله نخست وزیر عراق در این مسئله است که کمک زیادی به حل آن خواهد کرد و عامل دوم گفتگوهایی است که بین طرف های رقیب جریان دارد که می تواند به یک راه حل مشترک برسد و به نوبه خود به حل مسئله کرکوک کمک کند.

کد خبر 2770052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha