جنبش موضع میهنی: ارتش ترکیه درصدد لشکرکشی عظیمی به بخشی از خاک اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ جنبش موضع میهنی اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می‌کند ارتش ترکیه درصدد لشکرکشی عظیمی به بخشی از خاک اقلیم کردستان است و از دولتهای عراق و اقلیم کردستان خواست در این باره موضع شفافی اتخاذ کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، روز دوشنبه جنبش موضع میهنی بیاننامه‌ای را منتشر کرد که در آن آمده است اطلاعاتی در دست است که بر اساس آن گفته می‌شود ارتش ترکیه برای لشکرکشی عظیم به بخشی از خاک اقلیم کردستان برنامه‌ریزی کرده است.

این جنبش اعلام کرد این لشکرکشی نقض آشکار تمامیت ارضی عراق و اقلیم کردستان است ایجاد جنگ و بحران نه تنها باعث رفع هیچ مشکلی نخواهد شد بلکه باعث بروز بحرانهای عمیق تری می‌شود.

جنبش موضع میهنی در ادامه افزود: «ملت کرد یک ملت صلح طلب است و لازم است مسئله کردها در ترکیه با گفتگو برطرف شود».

جنبش موضع میهنی که از سوی علی حمه صالح برای شرکت در انتخابات ششمین دوره پارلمان عراق رهبری می‌شود اعلام کرد: ما به عنوان جنبش موضع میهنی دعوت به صلح و آشتی می‌کنیم و مخالف هر گونه تهاجم و درگیری هستیم و خواستار اتخاد موضع میهنی گسترده‌ای در این رابطه هستیم. همچنین از دولت عراق و مقامات اقلیم کردستان می‌خواهیم موضع شفاف خود را در مقابل احتمال هر گونه لشکرکشی(تهاجمی) اتخاذ کنند.

کد خبر 2769642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha