بدهی ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج به بیمه تامین اجتماعی/پای زمین مرغوب ۳ هکتاری در میان است

شهرداری سنندج ۱۱ ماه است که معوقات بیمه ای خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده و اکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارد که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای کارگران شهرداری در دریافت خدمات درمانی شده است.

به گزارش کرد پرس، روز گذشته گزارشی از جلسه رسیدگی به مشکلات بیمه ای کارگران شهرداری سنندج در شورای شهر، در بخش خبری صدا و سیمای مرکز کردستان پخش شد مبنی بر بدهی ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج به سازمان بیمه تامین اجتماعی؛ که معاون فرماندار سنندج، نماینده بیمه تامین اجتماعی کردستان و تعدادی از اعضای شورای شهر و نماینده کارگران شهرداری سنندج در این جلسه حضور داشته اند.

در این جلسه عنوان می شود که میزان بدهی شهرداری سنندج از تیر ماه ۱۴۰۰ تنها ۳۲ میلیارد تومان بوده و از زمانی که این نهاد به شهردار جدید واگذار شده است، ظاهرا برنامه ای  برای پرداخت حق بیمه کارگران در شهرداری سنندج وجود نداشته تا این بدهی به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان برسد.

در حال حاضر ۱۱ ماه است که معوقات بیمه ای کارگران شهرداری سنندج از سوی شهرداری پرداخت نشده تا مشکلاتی را برای دریافت خدمات درمانی برای کارگران و خانواده های آنان ایجاد کند و در کنار این موضوع بدون شک در بحث بازنشستگی کارگران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نکته قابل تامل در این جلسه این است که نماینده شهرداری در این جلسه اعلام می کند خبری از میزان دقیق بدهی شهرداری سنندج به بیمه تامین اجتماعی ندارد و نماینده بیمه نیز در پاسخ اعلام می کند؛ دلیل این بی اطلاعی عدم پیگیری شهرداری در سال های اخیر بوده است.

نماینده بیمه تامین اجتماعی کردستان در این جلسه می گوید: شهرداری سنندج در ۳ سال اخیر اصلا پیگیر پرداخت مطالبات بیمه ای خود نبوده و همین موضوع باعث شده است تا مسئولان به این نتیجه برسند که برنامه ای برای پرداخت این بدهی ها وجود ندارد.

به گفته حسینی، شهرداری سنندج بیشتر به دنبال این است تا به جای پرداخت بدهی، زمینی را که سال ها پیش در قبال ضمانت پرداخت معوقات از شهرداری گرفته به صورت تهاتر به بیمه تامین اجتماعی بدهد.

زمینی که حالا مشخص شده ۳ هکتار مساحت داشته و در منطقه گردشگری صلوات آباد سنندج می تواند به عنوان یک قطب گردشگری بزرگترین مجتمع تفریحی در آن با توجه به موقعیت زمین ساخته شود.

معاون فرماندار سنندج نیز در این جلسه مخالفت خود را بر اساس قانون با تهاتر زمین با بدهی بیمه تامین اجتماعی اعلام کرده و بیان کرده است که شهرداری سنندج ۲ ماه فرصت دارد تا این موضوع را روشن کرده و نسبت به نحوه پرداخت بدهی خود اقدام کند.

به گفته مولانایی قطع بیمه خدمات درمانی کارگران شهرداری سنندج از سوی بیمه تامین اجتماعی غیرقانونی است و در صورتی که در این مدت شهرداری سنندج اقدامات لازم را برای تسویه بدهی خود به بیمه تامین اجتماعی کردستان انجام ندهد، عاملان این مشکل به تخلفات اداری معرفی می شوند.

نماینده کارگران نیز در این جلسه گفته بود که در حال حاضر ۵۳ بیمار سرطانی، ۲۰ بیمار مبتلا به ام اس، ۲۰ معلول و چندین بیمار دیگر با بیماری های صعب العلاج در این شهرداری مشغول به کار هستند که قطع شدن بیمه خدمات درمانی آنها از سوی تامین اجتماعی کردستان مشکلات بسیاری را برای آنان و خانواده هایشان به وجود آورده است.

پیش تر نیز شهرداری سنندج در سال ۱۴۰۱ برای پرداخت حقوق معوقه، عیدی و پاداش پایان سال کارگران شهرداری سنندج ۳۲ قطعه زمین مسکونی را در شهرک های سنندج بدون برگزاری مزایده عمومی و اخذ مصوبه فروش از سوی شورای شهر به اشخاصی واگذار کرده بود.

حالا نیز به نظر می رسد پیش از اینکه بدهی بیمه تامین اجتماعی برای شهرداری سنندج مهم باشد، تهاتر زمینی ۳۰ هزار مترمربعی در یکی از بهترین نقاط گردشگرپذیر سنندج برای آنان در اولویت قرار گرفته چرا که به اعتقاد کارشناسان ارزش ریالی این زمین بیش از آن چیزی است که شهرداری سنندج به بیمه تامین اجتماعی، بدهی دارد.

کد خبر 2769584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha