۲.۲ میلیون تردد بین استانی در جاده های کردستان ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا ۱۷ فروردین، ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۲۱ تردد بین استانی ثبت شد.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگاران کردستان به تشریح عملکرد و جزئیات اجرای طرح نوروزی راهداری در نوروز ۱۴۰۳ در کردستان پرداخت و گفت: بر اساس تحلیل داده های مرکز مدیریت راه های استان، از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا ۱۷ فروردین، ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۲۱ تردد بین استانی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی اظهار کرد: متوسط تردد بین استانی روزانه از ابتدای طرح ۹۸ هزار و ۳۶۱ تردد بوده است. وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم تردد پلاک ها از استان های تهران، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه است، ادامه داد:  کردستانی ها نیز بیشترین مقصد سفرهای خود را استان های همدان، کرمانشاه و مرکزی انتخاب کرده بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه طبق تحلیل داده ها ماندگاری زیر یک روز وسایل نقلیه مشاهده شد، افزود: بیانگر این است که وسایل نقلیه به صورت عبوری از استان تردد داشته اند و می طلبد زیرساخت های مناسب برای جذب و ماندگاری مسافران در استان فراهم شود.

حسنی از ثبت ۴۹ تردد متخلف شده در بازه زمانی یاد شده خبر داد و ادامه داد: بیشترین محور دارای تخلف مربوط به محور محور مریوان - باشماق گزارش شده است. وی گفت: با بررسی فراوانی تعداد تخلفات بالای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، بیشترین تعداد تخلفات در ساعات ۱۳، ۱۶ و ۱۸ رخ داده است.

وی به آمار جابجایی مسافران در طرح نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین، ۱۲۳ هزار و ۱۸۷ مسافر در قالب ۲۲ هزار و ۴۳۳ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد مسافر حدود ۲ درصد کاهش و در زمینه تعداد سفر ۳.۳ درصد کاهش نشان می دهد. وی از افزایش آمار قابل توجه مسافران جابه جا شده توسط ناوگان مینی بوس نسب به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از میزان سفرهای ثبت شده ۷۲ درصد آن درون استانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان با اشاره به  ثبت ۴۹ هزار و ۴۲۵ تردد در مرزهای استان در زمان مذکور، بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

حسنی با اشاره به برقراری ۱۲ هزار و ۷۹۲ تماس با سامانه ۱۴۱ در این مدت و افزایش ۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: هموطنان با استفاده از این سامانه می توانند از خدماتی مانند آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت های تردد وسایل نقلیه در محورها بهره گیرند.

کد خبر 2769467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha