حزب جماعت عدالت کردستان خواستار برگزاری انتخابات در موعد مقرر شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ حزب جماعت عدالت کردستان در پیامی با بیان این که لازم می‌دانیم که مقامات اقیم کردستان دغدغه آینده اقلیم کردستان را داشته باشند و این منطقه را قربانی منافع حزبی و شخصی نکنند افزود: انتخابات اقلیم کردستان باید در موعد مقرر برگزار شود و به منظور دور نگه داشتن اقلیم کردستان از آینده‌ای ناخواسته، تدابیر صحیح حاکمیتی اتخاذ شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، حزب جماعت عدالت کردستان، در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد فاجعه انفال اعلام کرد پروسۀ -به اصطلاح- انفال نسل کشی بزرگی بود که رژیم فاشیست بعث بر سر مردم آورد در این میان دهها هزار انسان غیرنظامی کرد قربانی شدند و هزاران روستا و شهر اقلیم کردستان ویران شدند. این فاجعه بزرگ در غیاب سکوت بزرگ و هولناک جامعه بین‌المللی اتفاق افتاد و کشورهای غربی سلاح ممنوعه شیمیایی را به رژیم بعث فروختند.

این حزب در پیام خود اشاره کرد: حزب بعث قصد داشت که از طریق این نسل کشی بزرگ نسل ملت کرد را منقرض کند و رویاهای مشروع این ملت را تا ابد زنده به گور کند. می‌خواست از این طریق نام اسلام و آینده ملت کرد را نابود کند اما برخلاف اراده آنها انفال به گوری برای دفن نیروهای بعثی که با دست خود آن را کنده بودند، بدل شد و در نهایت خود درس عبرتی شدند و دین مقدس اسلام نیز با درخشندگی خود در قلب مردم کرد باقی ماند.

حزب جماعت عدالت اعلام کرد جای تاسف فراوانی دارد که با گذشت سه دهه از این فاجعه بزرگ هنوز دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی خدمات لازم را به بستگان قربانیان این فاجعه بزرگ ارائه نداده‌اند و هزاران پیکر قربانیان این فاجعه پیدا نشده و به کردستان بازگردانده نشده‌اند و مناطق انفال شده آنطور که باید بازسازی نشده‌اند و خدمات لازم به ورثه انفال شدگان ارائه نشده است و این فاجعه بزرگ به صحنه‌ای برای معرفی مظلومیت ملت کرد تبدیل نشده است.

در ادامه پیام حزب حماعت عدالت کردستان آمده است ما به عنوان حزب جماعت عدالت کردستان در سالروز این فاجعه فراموش نشدنی ضمن محکوم کردن آن، لازم می‌دانیم که مقامات اقلیم کردستان نگران آینده اقلیم کردستان باشند و این منطقه را قربانی منافع حزبی و شخصی نکنند و انتخابات پارلمان کرردستان را در موعد مقرر برگزار کنند و برای برحذر نگه داشتن اقلیم کردستان از آینده‌ای ناخواسته تدابیر درست حاکمیتی را اتخاذ کنند.

کد خبر 2769353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha