یکی از معلمان شاکی نزد دادگاه فدرال از سوی اداره کل آموزش و پرورش دهوک کسر حقوق شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یکی از فعالان مدنی و معلم منطقه بادینان اعلام کرد در روز برگزاری نشست دادگاه فدرال ویژه بررسی شکایت آنها، اداره کل آموزش و پرورش دهوک برای وی غیبت رد کرده است زیرا بدون گرفتن مرخصی به منطقه خارج از اقلیم کردستان رفته است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، بدل برواری فعال مدنی و معلم منطقه گرمیان در پیامی اعلام کرد در تاریخ یازدهم ماه اکتبر سال گذشته همراه با چند تن از معلمان شکایتی را بر علیه هر دو دولت عراق و اقلیم کردستان در خصوص به تعویق افتادن پرداخت حقوق کارمندان اقلیم نزد دادگاه فدرال تنظیم کردیم.

بدل برواری اشاره کرد: از تاریخ ۲۱ فوریه سال جاری هنگامی که دو ماه از طرح شکایت آنها گذشته بود از سوی مدیریت مدرسه محل خدمت وی نامه‌ای را دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: حکم دادگاه فدرال در خصوص ملی کردن حقوق کارمندان، خشم برخی از مقامات اقلیم کردستان را برانگیخته است. از سوی اداره کل آموزش و پرورش دهوک نامه‌ای به مدیریت مدرسه ابلاغ شده است مبنی بر اینکه در روزهایی که او به بغداد رفته است غایب تلقی شود.

بدل برواری افزود: در نامه توبیخ وی اشاره شده است که او بدون کسب مرخصی از اداره کل آموزش و پرورش به خارج از اقلیم کردستان رفته است بر همین اساس ۴۲ هزار دینار از حقوق وی کسر شده است.

کد خبر 2769351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha