سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

سرویس کردستان – براساس آخرین پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان از ظهر امروز شنبه، استان کردستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد و بارش‌های آن تا روز دوشنبه ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس، بر اساس این پیش بینی، رگبار باران و رعد و برق، مه آلود بودن هوا، وزش باد گاهی اوقات شدید و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف از جمله پیامدهای این سامانه است.

پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان نشان می دهد میزان بارش‌ها در روز یکشنبه قابل توجه است و منجر به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و ایجاد سیلاب‌های موقت می شود و در گردنه‌ها و ارتفاعات نیز بارش برف باعث اختلال در تردد خواهد شد.

همچنین از امروز شرایط برای شکل گیری گرد و غبار بر روی کشور عراق و انتقال بخشی از آن به استان وجود دارد که باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.

پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان نشان می دهد در 3 روز آینده هوای استان تغییرات دمایی محسوسی ندارد و از روز دوشنبه نیز وضعیت هوا نسبتا پایدار خواهد شد.

بر اساس داده های سازمان هواشناسی در شبانه روز گذشته روستای قاملو قروه با منفی ۶ درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند دمای شهر سنندج نیز بین منفی یک و ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کد خبر 27693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha