انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان: خسارت ناشی از تعلیق صادرات نفت اقلیم کردستان 14.5 میلیارد دلار است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ انجمن صنعت اقلیم کردستان اعلام کرد کمپانیهای وابسته به انجمن اپیکور همچنان به مفاد توافقنامه خود با بغداد متعهد هستند و به سفر محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق  به عنوان گشایشی برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان خوشبین هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، روز جمعه انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان (اپیکور) با صدور بیانیه‌ای سفر محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق به کاخ سفید را فرصت مهمی برای ازسرگیری مجدد صادرات نفت اقلیم کردستان برشمرد.

در این بیانیه آمده است اعضای این انجمن به مفاد توافقنامه خود با دولت اقلیم کردستان پایبند هستند و از هرگونه ابتکار عملی که باعث از سرگیری مجدد صادرات نفت اقلیم کردستان شود  استقبال می‌کنند.

انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان در این بیانیه با اشاره به میزان خسارات مالی که در نتیجه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان وارد  شده است اعلام کرد عدم وجود توافقی برای از سرگیری مجدد صادرات نفت اقلیم کردستان خسارت 14.5 میلیارد دلاری به بخش درآمدهای عراق وارد شده است، همچنین تعداد زیادی از مردم در اقلیم کردستان و عراق و کمپانیهای بین‌المللی فعال در زمینه نفت کار خود را از دست داده‌اند  و فرصتهای سرمایه‌گذاری نیز کاهش پیدا کرده است.

اپیکور تاکید  کرد  که کمپانیهای عضو این انجمن به قراردادهای خود  با وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان پایبند هستند  و منتظر برقراری توافقی مشترک هستند تا عامل از سرگیری فوری صادرات نفت از طریق لوله‌های نفتی عراق_ترکیه گردد.

کد خبر 2769290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha